ایتالیا سریعتر از سایر کشورهای اروپایی پیر می‌شود

مرکز ملی آمار ایتالیا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: جمعیت ایتالیا با سرعت قابل توجهی سریعتر از کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا پیر می شود و جمعیت آن نیز به زیر ۵۹ میلیون نفر کاهش یافته است.

به گزارش سادس، چنین کاهش قابل توجه جمعیت برای کشوری مانند ایتالیا که دهه‌ها به دلیل رشد ضعیف اقتصادی آسیب دیده، نگرانی اصلی است.

یکی از مقامات مرکز ملی آمار ایتالیا در این باره گفت: از اول ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) جمعیت به ۵۸.۹۸۳ میلیون نفر کاهش یافته است.

این کارشناس برجسته جمعیت شناسی ادعا کرد که جمعیت ایتالیا در سال های اخیر به طور پیوسته در حال کاهش بوده و از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بیش از ۱.۳۶ میلیون نفر از جمعیت این کشور کاسته شده است.

وی همچنین افزود: چشم انداز جمعیتی کشور ما با رشد قابل توجه امید به زندگی و کاهش قابل توجه نرخ زاد و ولد مشخص می شود که منجر به پیری بسیار سریعتر جمعیت در مقایسه با بقیه اروپا خواهد شد.

در ماه سپتامبر سال جاری میلادی مرکز ملی آمار ایتالیا پیش بینی کرد که جمعیت این کشور می تواند یک پنجم کاهش یابد و احتمالاً به ۵۴.۲ میلیون در سال ۲۰۵۰ میلادی و ۴۷.۷ میلیون در سال ۲۰۷۰ میلادی برسد.

مقامات ایتالیا به منظور رفع این مشکل تصمیماتی از قبیل “طرح راهبردی تولد”، کاهش مالیات فروش محصولات مراقبت از نوزادان و … را در نظر دارند.

به گزارش یورونیوز، یکی از مقامات ایتالیا گفت: ما نیاز به یک برنامه ریزی اساسی حتی از منظر فرهنگی داریم تا زیبایی والد بودن را مجددا کشف کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *