افزایش بیماران تنفسی در آمریکا و تشدید فشار بر بیمارستان‌ها

ایالات مختلف آمریکا این روزها با شیوع فزاینده بیماری‌های تنفسی از جمله کووید۱۹، آنفلوآنزا و ویروس سینسیشیال تنفسی (RSV) مواجه است که همزمان با فصل سرما منجر به تشدید فشارها بر کادر درمان و بیمارستان‌های این کشور شده است.

به گزارش سادس، بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، فعالیت ویروس آنفلوآنزای فصلی امسال با شروع فصل سرما در این کشور شدت گرفته و همچنان نیز در حال افزایش است.

در آخرین هفته منتهی به ۲۶ نوامبر، حدود ۲۰ هزار مورد بستری در بیمارستان ها به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در ایالات متحده گزارش شد. همچنین تعداد پذیرش بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان ها در هفته ذکر شده در آمریکا در مقایسه با هفته قبل از آن تقریباً دو برابر شده بود.

از ابتدای پاییز امسال تاکنون دستکم ۸.۷ میلیون مورد ابتلا، ۷۸ هزار مورد بستری در بیمارستان و همچنین ثبت رکورد ۴۵۰۰ مرگ ناشی از آنفلوآنزای فصلی در این کشور گزارش شده است.

در این میان در مجموع ۱۴ مورد مرگ کودکان ناشی از آنفلوآنزا در این فصل نیز گزارش شده است.

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نشان می‌دهد که درصد ویزیت‌های سرپایی برای بیماری‌های تنفسی در این فصل در آمریکا افزایش چشمگیری داشته است.

مقامات بهداشتی آمریکا هشدار داده‌اند که ایالات مختلف باید منتظر فصل آنفلوآنزای بدتر از معمول باشند.

آنها همچنین توصیه می کنند همه افراد بالای شش ماه باید سالانه واکسن آنفلوآنزا را برای ایجاد مصونیت نسبی در برابر این بیماری، دریافت کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در این باره گفت: واکسیناسیون به جلوگیری از عفونت کمک می کند و همچنین می تواند از عوارض شدید این بیماری در افرادی که واکسینه شده اما همچنان به آنفلوآنزا مبتلا می شوند نیز جلوگیری کند.

ایالات متحده در حال حاضر شاهد شیوع سه بیماری تنفسی است که کارشناسان نیز درباره آن ها هشدار داده بودند.

بر اساس آخرین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، میانگین روزانه بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان های این کشور نیز با شروع فصل سرما افزایش یافته است.

این کشور در هفته منتهی به ۲۹ نوامبر به طور میانگین روزانه ۴۲۰۰ مورد بستری بیماران کرونایی را به ثبت رساند که ۱۷.۶ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است.

همچنین گزارش ها حاکیست که بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان های این کشور در هفته گذشته به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید و بیش از ۳۵ هزار بیمار تحت درمان قرار گرفتند.

کارشناسان می گویند که تجمعات سال نو میلادی بهترین زمان برای شیوع ویروس کرونا است زیرا میلیون ها آمریکایی در تجمعات شرکت کرده یا به سفر می روند.

یکی از مقامات بهداشتی آمریکا در این باره گفت: ممکن است طی یک یا دو هفته ما تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کووید۱۹ را نسبت به بیماران مبتلا به ویروس سینسیشیال تنفسی یا آنفلوآنزا ببینیم اما نگرانی واقعی این است که شاهد افزایش موارد ابتلا به تمام این سه بیماری تنفسی خواهیم بود که می تواند فشار زیادی را به بیمارستان ها وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری شینهوا، ویروس سینسیشیال تنفسی یک ویروس معمولی و اغلب خفیف است با این حال میلیون‌ها کودک آمریکایی با آن مواجه هستند و افزایش موارد ابتلای کودکان به این بیماری تنفسی منجر به پر شدن بیمارستان های اطفال شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *