انتقاد نماینده چناران در مجلس از روند انتصابات در دولت

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد دولت در زمینه‌های رسانه، نظارت بر بازار و انتصابات انتقاد کرد.

به گزارش سادس، حسین امامی‌راد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه (۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی، این مجلس بالاترین حمایت را از کابینه و دولت جنابعالی داشته است؛ البته در زمان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حرف ما این بود که حمایت ما منافی با نظارت ما نیست، وظیفه نمایندگی مطابق قانون اقتضا می‌کند که در کنار وظیفه تقنینی بعد نظارتی نیز لحاظ شود. خط قرمزی نیز برای نمایندگان وجود داشت که مصالح کشور و منافع مردم این دو خط قرمز است. آقای رئیس جمهور، وقت گذاری و حضور مستمر شما در بین مردم در سفرهای استانی امید آفرین و گره گشا و قابل تحسین است. زرین ترین برگه افتخار دولت حزب اللهی کنترل ویروس کرونا و ارتقای سلامت جامعه است. همچنین توجه به توسعه و اولویت دهی به سیاست اقتصادی همسایگی که توصیه راهبردی مقام معظم رهبری برای برون رفت از مشکلات و گره های اقتصادی و دور زدن بخش عمده ای از تحریم ها در بیانیه گام دوم انقلاب بود نیز جز عملکردهای قابل دفاع دولت سیزدهم است.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد دولت در زمینه‌های رسانه، نظارت بر بازار و انتصابات انتقاد کرد خطاب به رئیس جمهور یادآور شد که «یک سال و چند ماه از عمر دولت شما گذشت، یکی از وعده های شاخص شما ساخت ۴ میلیون مسکن بود، متاسفانه شما فردی را برای وزارت راه معرفی کردید که با کسالتی شدید دست و پنجه نرم می‌کرد» افزود: اگر با علم به رنجوری وکسالت ایشان را معرفی کردید، خسارت این تغییر و گرفته شدن وقت مجلس برای بررسی و رای اعتماد به گزینه جدید را چه کسی پاسخگو است؟ کاش در معرفی گزینه جدید و جایگزین شایستگی تخصصی و فنی را در نظر می داشتید.

وی در توصیف خود از کابینه دولت ابراز عقیده کرد: یک گروه متخصص و متعهد هستند و این دو خصوصیت را توامان دارند. گروه دیگر نیروهایی که متعهدند ولی کارنابلد و بعضا به شدت ضعیف هستند.  گروه سوم افراد غیر سیاسی هستند که سرشان به کار خودشان است و در هر دولتی که باشند کاری که به آن‌ها سپرد می شود فارغ از حواشی سیاسی انجام می‌دهند. گروه چهارم بانیان وضع موجودند که وجودشان بلای جان کشور و دولت است که کم آنها نیز بسیار است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما به این جمله مقام معظم رهبری بعد از انتخاب شما و کابینه‌تان امیدواریم که فرمودند «مردم از این انتخاب خیر می بینند»، البته بخشی از این خیر محقق شده و در بخش ارتقای سلامت مردم خیر دیدند، اما با پالایش در کابینه انتظار این است که در نیروهای ضعیفی که در بدنه دولت هستند تجدید نظر شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *