تصویب طرح عملیات بانکی بدون ربا نیازمند زمان بیشتری است

 مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: طرح بانکداری بدون ربا طرح فراگیری است که آثار بسیاری با خود به همراه دارد وبررسی این طرح نیاز به زمان بیشتری برای تصویب دارد.
 به گزارش سادس به نقل ازرویکرد، محمد علی سهمانی در خصوص ارائه طرح پیشنهادی مجلس شورای اسلامی برای اصلاح نظام بانکی و عملیات بانکداری بدون ربا با بیان این مطلب افزود: بررسی این طرح از طریق کمیسیون های تخصصی، کارشناسان سیستم بانکی و همچنین متخصصان این حوزه از تمامی ابعاد و جنبه ها می تواند سبب افزایش برکات و آثار مثبت این طرح و کاهش پیامدهای آن گردد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به ضرورت نگاه کارشناسانه به این طرح افزود: در بررسی طرح پیشنهادی ضروری است تا تمامی جنبه های حقوقی، اقتصادی، حسابداری، نظارتی، بانکی، اجرائی و فقهی آن نیز مورد توجه قرار گیرد تا نظام بانکی را دچار مشکلات ساختاری نکند.

سهمانی با اشاره به اهمیت تفکیک بانکهای تجاری و توسعه ای خاطر نشان کرد: در این طرح به تفکیک بانکها اعم از بانکهای تجاری، توسعه ای، سرمایه گذاری پرداخته نشده است و در حال حاضر بدلیل عدم تفاوت بین استانداردهای نظارتی بین بانکهای تجاری و توسعه ای، بانکهای توسعه ای نمی توانند در سطح مطلوب در خدمت بخش واقعی اقتصاد و عمران کشور باشند.
سهمانی همچنین با اشاره به گذشت بیست و سه سال از اجرای قانون عملیات بانکداری بدون ربا استفاده از این عنوان را صحیح ندانست و افزود: استفاده از اصطلاح بانکداری اسلامی با توجه به اسناد بالادستی می تواند ضامن تحرک بخشی واقعی به اقتصاد کشور و تحریک تولید و اشتغالزایی بیشتر گردد.
سهمانی با بیان اینکه امروزه تغییر مدل کسب و کار و پیاده سازی استانداردها و ساختار های بانکداری جهانی برای بانک های کشور یک ضرورت به شمار می آید افزود: امیداوریم با انجام کار کارشناسی بیشتر و توجه به همه ابعاد این طرح مسیر رو به رشدی را برای نظام بانکی کشور در جهت کمک به فعالان اقتصادی شاهد باشیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *