سفر ۳ روزه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آذربایجان شرقی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای این کمیسیون به استان آذربایجان شرقی به منظور بررسی و حل مشکلات مرتبط با کمیسیون اجتماعی خبر داد.

سیدکریم حسینی در گفت و گو با سادس، از سفر ۳ روزه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: پیرامون سفرهای استانی کمیسیون اجتماعی به استان های مختلف کشور و به دعوت نمایندگان استان آذربایجان شرقی و به ویژه آقایان حاتمی و امینی نمایندگان حوزه های انتخابیه کلیبر و هشترود که از اعضای کمیسیون اجتماعی هستند، این سفر صورت گرفت.

وی تصریح کرد: برنامه های سفر امروز اینگونه آغاز شد که ابتدا گروه تشکیل شد و بر این اساس نمایندگان بازدیدهایی را از شهرستان های مختلف و به ویژه کارخانجات استان آغاز کردند که از جمله از شرکت های کلرپارس و شرکت دارویی شهید قاضی تبریز بازدید شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در این بازدیدها معمولا گزارشی از فعالیت ها و تولید در این کارخانه ها و همچنین مشکلاتشان مطرح می شود و بعد در جلسه جمع بندی که در روز شنبه با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواهد بود گزارشی ارائه شده و مشکلات مربوط به حوزه با حضور مدیران کشوری و استانی بررسی خواهد شد.

حسینی یادآور شد: در این بازدیدها عمدتا مسائلی که مربوط به تولید، اشتغال و مسائل کارگری است و همچنین نحوه کمک کمیسیون به این موارد بررسی می شود. الان هم در حوزه انتخابیه شهرستان هوراند هستیم که در این بازدید هم مقرر شد مسائل مربوط به حوزه اجتماعی و کارگری و مشکلاتی که احصاء شود در جلسه ای که با حضور مسئولان محلی برگزار خواهد شد، گزارش های آن ارائه شود.

وی اظهار کرد: ان شاءالله فردا (جمعه ۱۱ آذرماه) برنامه های سرکشی و بازدیدها ادامه می یابد و روز شنبه نیز جلسه جمع بندی خواهیم داشت و جلسه شورای اداری استان هم با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان کمیسیون اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با تاثیر اینگونه بازدیدها توسط کمیسیون اجتماعی از استان های مختلف کشور بیان کرد: در بازدیدهایی که امروز داشتیم از شرکت داروسازی بازدید شد که حوزه مرتبط به سراسر کشور است و جزو مسائل کشوری محسوب می شود، چرا که تولیدات استان ها نه تنها مثلا برای استان آذربایجان شرقی استفاده می شود، بلکه آمارهای دقیقی وجود دارد که محصولات و تولیدات کارخانجات به سراسر کشور ارسال می شود. همچنین این اقدام برای کشور نیز ارزآوری دارد. به طور مثال یکی از شرکت ها عمده محصولاتش را صادرات می کند که باعث ارزی آوری برای کشور می شود.

نماینده مردم اهواز افزود: همچنین تولیدات برخی شرکت ها به خصوص شرکت داروسازی با توجه به بحرانی که اخیرا در حوزه دارو داشتیم استراتژیک و مهم است و این بازدیدها می تواند در رفع مشکلات و رسیدگی به مسائل آنها موثر باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در این سفرها سعی شده که با نگاه کشوری و ملی مسائل مقاصد سفرها هم در استان و هم در سطح کشور پیگیری شود و هم اینکه در مجلس و مشخصا کمیسیون اجتماعی پیگیری شود و با وزیر مربوطه نیز این موضوعات مطرح می شود تا ان شاءالله اگر مشکلاتی هست راه حلی برای آنها پیدا کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *