حرکت وزارت نفت در مسیر کیفی‌سازی سوخت

سادس/لرستان رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: وزارت نفت نیز قول داده در بحث کیفی‌سازی و بهینه‌سازی سوخت حرکت کند که این اتفاق در حال انجام است.

علی سلاجقه، امروز دهم آذرماه در سفر به لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما کشوری با داشته‌های مناسب سوخت‌های فسیلی در جهان هستیم حتماً از آن استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: از فرآیندهای سوخت‌های فسیلی مازوت است که انباشت آن در کشور خیلی بالاست و با توجه به شرایط تحریم شاید این ماده کمتر صادر می‌شود و نیروگاه‌های ما پایه گازسوز هستند و معمولاً ما این اجازه را نمی‌دهیم که از آن‌ها استفاده کنند.

سلاجقه عنوان کرد: در شرایطی هستیم که مردم رعایت نمی‌کنند چونکه سوخت در کشور ما ارزان است بنابراین نیروگاه‌ها ناچار هستند از سوخت کمکی استفاده کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در زمینه سوخت کمکی نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری داریم، ادامه داد: تا یک هفته قبل نسبت به سال گذشته حدود ۲۹.۵ درصد مازوت کمتر وارد نیروگاه‌های ما شده است.

وی بیان کرد: با واسطه‌های خودمان و تهاتری که بین نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها انجام می‌شود به سمت و سوی گازسوز شدن می‌رویم که از سوخت مازوت استفاده نکنیم، به عنوان مثال در نیروگاه شهید منتظری در حال انجام است و از وزارت نفت خواسته‌ایم که این اتفاق در شازند نیز بیفتد.

سلاجقه افزود: وزارت نفت نیز قول داده در بحث کیفی سازی و بهینه‌سازی سوخت حرکت کند که این اتفاق در حال انجام است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در ادامه بیان کرد: در نشستی که با وزیر امور خارجه مصر داشتیم با توجه به اینکه آن‌ها نیز در بحث گرد و غبار مشکل دارند، از آن‌ها خواستیم در مجمع سازمان منطقه‌ای که در حال تشکیل است شرکت کنند که از توان کارشناسی طرفین استفاده شود.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *