حسن پور: امروز بیش از هر زمانی به آرامش نیاز داریم

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیش از هر زمانی به آرامش نیاز داریم . حواسمان باشد که دشمنان قسم خورده به دنبال بر هم زدن نظم و امنیت جامعه هستند تا حواسمان را از مسائل مهم و مشکلات مردم منحرف کنند.

به گزارش سادس، شهباز حسن پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با گرامیداشت روز مجلس گفت: حواسمان باشد ما نماینده مردمی هستیم که حضرت امام (ره) فرمودند این مردم از زمان رسول اکرم (ص) هم بهتر هستند؛ مردم با وجود همه مشکلات و تحریم های ظالمانه از خود مقاومت نشان دادند. ما جز شرمندگی در مقابل این مردم وفادار و نجیب چیزی برای گفتن نداریم پس بیایید برای این شرمندگی طرحی نو دراندازیم و با تصویب قوانین به موقع در راستای رفع مشکلات اساسی از جمله معیشت، اشتغال، تولید، مسکن و رسیدگی به دغدغه جوانان گامی جدی برداریم.

وی افزود: امروز بیش از هر زمانی نیاز به آرامش داریم حواسمان باشد که دشمنان قسم خورده به دنبال بر هم زدن نظم و امنیت جامعه هستند تا حواسمان را از مسائل مهم و مشکلات مردم منحرف کنند. نظم و امنیت موجب آرامش و امنیت سرمایه گذاران و کارآفرینان شده و زمینه ساز رشد اشتغال و پیشرفت ایران سرافراز و حل بخشی از مسائل اساسی مردم است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: در آستانه بررسی برنامه هفتم از نخبگان، صاحبان اندیشه و همه تفکرهای متفاوت و جناح های سیاسی دعوت می کنم تا برای ایجاد حکمرانی نو، ایده های تحول آفرین را به نمایندگان خود در مجلس ارائه کنند تا برای حل مشکلات اساسی کشور کارهای بزرگ در دستور کار قوای سه گانه قرار گیرد.

حسن پور در ادامه به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بیمه خسارت دیدگان از خشکسالی، سیل و سرمازدگی مربوط به محصولات پسته در استان کرمان و شهرستان سیرجان پرداخت نشده و استمهال وام های کشاورزی در بلاتکلیفی است.

وی ادامه داد: در برخی شرکت های صنعتی و معدنی بی عدالتی بیداد می کند و نارضایتی شدید کارگران زحمتکش را در پی داشته است. علاوه بر این باید به دغدغه نمایندگان، مردم و رهبر انقلاب در مورد وضعیت و قیمت و کیفیت خودرو توجه جدی کرد.

حسن پور با طرح این ‌پرسش که چرا همسان سازی حقوق اجرا نمی شود ، گفت: در یک مجموعه بالای ۵۰ میلیون و در جای دیگر کمتر از ۷ میلیون تومان حقوق می گیرند؟ در این وضعیت چرا در استخدام ها جوانان بیکار و فاقد بیمه در اولویت قرار نمی گیرند؟ وام های بانکی هم تعطیل شده و مردم برای ۵۰ میلیون تومان وام باید مانند توپ فوتبال از این بانک به آن بانک سرگردان باشند و کسی هم پاسخگو نباشد.

وی با انتقاد از پرداخت نشدن وام های تبصره ۱۸ برای اشتغال گفت: باید به اشتغال جوانان توجه ویژه شود.

این نماینده مجلس از وزیر خارجه خواست که سری به آسایشگاه جانبازان شیمیایی بزند و صدای مظلومیت مردم  بی گناه، بی دفاع و رزمندگان، ارتش قهرمان و سپاه و بسیج جان برکف و جهادیان را به گوش جهانیان برساند تا آلمانی ها بدانند با بمب های اهدایی شیمیایی شان چه بلایی بر سر مردم آمده است.

نماینده سیرجان و با انتقاد از بلاتکلیفی دهیاران، از تدبیر رئیس قوه قضائیه در برخورد رافت اسلامی با دانشجویان و دانش آموزان و تعامل خوب با نمایندگان مجلس تقدیر کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *