استارت دوباره والیبال ناشنوایان بعد از ۵ سال توقف

استارت دوباره والیبال ناشنوایان بعد از ۵ سال توقف

رییس انجمن والیبال ناشنوایان از شروع دوباره فعالیت والیبال ناشنوایان بعد از ۵ سال توقف خبر داد و گفت: سعی داریم دوباره این رشته را المپیکی کنیم.

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: والیبال ناشنوایان بعد از سال ۲۰۱۷ که در بازیهای المپیک ترکیه در جایگاه چهارم قرار گرفت فعالیتش متوقف و تیم کاملا رها شده بود. با برنامه‌ریزی که با رییس فدراسیون داشتیم قرار شد به عنوان رییس انجمن و با حفظ سمت سرمربیگری، فعالیت این رشته را دوباره از سر بگیریم و والیبال ناشنوایان را احیا کنیم.

وی یکی از اهداف بلندمدت خود را حضور تیم والیبال ناشنوایان در بازیهای المپیک ۲۰۲۵ ژاپن عنوان کرد و افزود: برای تشکیل تیم ملی والیبال و آماده سازی آن برای رویدادهای آینده سعی داریم ابتدا با استعدادیابی در استانهای مختلف، نیروهای مستعد و جوان را شناسایی و با دعوت از نیروهای باتجربه و سرمایه‌گذاری روی آنها بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت کنیم. هر چند این تیم ۵ سال است که رها شده و فعالیتی نداشته، اما با برنامه‌ریزی دقیق و مدون دوباره می‌توانیم در والیبال ناشنوایان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رییس انجمن والیبال ناشنوایان تصریح کرد: با توجه به این که رقابت‌های لیگ در والیبال ناشنوایان برگزار نمی‌شود و تنها مسابقات قهرمانی کشور دارند، به دنبال آن هستیم که در صورت امکان و برای آماده‌سازی بهتر بازیکنان در سال دو بار مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم تا این رشته را کم کم برای رقابتهای آینده و بویژه بازیهای آسیایی که در سال ۲۰۲۴ به میزبانی ایران برگزار می‌شود، آماده کنیم.

وی با بیان این که به دنبال ایجاد تحول اساسی در والیبال ناشنوایان هستیم، خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم شرایط حضور والیبال ناشنوایان را دوباره در المپیک فراهم کنیم، نیاز به برنامه‌ریزی و ایجاد تحول در این تیم داریم تا به دور از حاشیه فعالیت خود را دنبال کند.

ترکاشوند در پایان یکی از مشکلات ورزشکاران ناشنوا را حتی بعد از کسب عنوان قهرمانی در بازیهای المپیک عدم استخدام آنها در ارگانهای دولتی عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات مدال آوران ناشنوا فراهم نبودن فضای لازم برای استخدام آنها در ارگانهای دولتی است، به طوری که هیچ نهاد یا ارگانی حاضر به استخدام این قشر از جامعه نیستند و شرایط سختی برای تامین معیشت دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *