سرمربی تیم ملی نباید در تیم باشگاهی باشد/ قرار بود محمد موسوی لژیونر شود

سرمربی تیم ملی نباید در تیم باشگاهی باشد/ قرار بود محمد موسوی لژیونر شود

سرمربی تیم نیان الکترونیک خراسان می‌گوید بهتر است سرمربی تیم ملی در تیم باشگاهی فعالیت نداشته باشد چون ممکن است برخی از بازیکنان به دلیل حضور در اردوی ملی جذب آن تیم شوند.

به گزارش سادس، ۱۰ هفته از لیگ برتر والیبال ایران گذشته است و تیم نیان الکترونیک خراسان که برای اولین دوره در لیگ برتر حضور دارد ۶ برد و چهار باخت به دست آورده است.

حامد صمدی، سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک خراسان در گفت‌وگو با سادس به عملکرد تیم خود در لیگ برتر اشاره و بیان کرد: تیم ما آخرین تیمی بود که بسته شد و به جدول مسابقات وارد شد. همین موضوع مشکلاتی از جمله کمبود بازیکن، نبود زمان بدنسازی و نداشتن هماهنگی کافی ایجاد کرد. قرعه‌مان هم بد بود و در سه بازی مهمان تیم‌های خوب شمالی بودیم و لیگ را با چهار باخت آغاز کردیم اما در آینده نتایج ما خوب بود و ۶ برد پیاپی به دست آوردیم و وضعیت ما در جدول با توجه به نتایج  و مشکلاتی که داشتیم راضی کننده است.

او در مورد کیفیت مسابقات در فصل جاری لیگ بیان کرد: امسال یکی از سخت‌ترین لیگ‌های چند سال اخیر را داریم. توان تیم‌ها به هم نزدیک است و بازیکنان باکیفیتی را جذب کرده‌اند. همه تیم‌ها کار سختی دارند، هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد و نتایج از قبل قابل پیش‌بینی نیست. در جدول مسابقات هم امتیازات و برد و باخت‌ها خیلی بهم نزدیک است و رتبه‌ها با یک برد یا باخت دستخوش تغییر می‌شود. امیدوارم بتوانیم عملکرد راضی کننده‌ای داشته باشیم.

صمدی با بیان اینکه با توجه به سال اول حضورمان در لیگ برتر هدف‌گذاری تیم نگه‌داشتن سهمیه برای استان بود، ‌تاکید کرد: یکسری بازیکنان ما مثل آقایان موسوی و بهبودی بازیکنانی نیستند که صرفا برای حضور در لیگ تلاش کنند. نام‌ها بزرگ هستند و توقعات از کادر فنی و بازیکنان بیشتر است. از طرفی متاسفانه چند بازیکن مصدوم هم داریم، دستمان در برخی پست‌ها خالی است و با کمبود بازیکن مواجه هستیم. برنامه ما این است که در تعطیلات تیم فصل بازیکن جذب کنیم و اگر بازیکنان مد نظرمان به ترکیب تیم اضافه شوند، قطعا نیم نگاهی به بالای جدول داریم. چه بهتر است که برای سال اول نتیجه خوبی هم بگیرم و نماینده شایسته‌ای برای استان خراسان باشیم.

سرمربی تیم نیان الکترونیک خراسان در مورد جذب بازیکنانی چون محمد موسوی و مهدی جلوه گفت: با توجه به اینکه زمان از دست داده بودیم و بازیکنی برای جذب کردن وجود نداشت، دستمان خیلی از نظر بازیکن خالی بود. آقایان موسوی و جلوه امسال قرار بود لژیونر شوند. به همین دلیل با تیم‌های ایران مذاکره نکرده بودند اما به هر حال شانس و اقبال ما بود که فرصت مذاکره و جذب آنها را داشتیم. بازیکنان باتجربه و باکیفیتی هم هستند و بقیه بازیکنان از حضورشان در تیم استفاده می‌کنند.

او به تعطیلی لیگ برتر برای حضور تیم ملی نوجوانان در مسابقات آسیای مرکزی و تیم پیکان در مسابقات جام باشگاه‌های مردان جهان اشاره کرد و گفت: این تعطیلی به نفع خیلی از تیم‌ها نبود و تیم‌هایی که روی نوار پیروزی بودند متضرر شدند.

صمدی در بخشی از این گفت‌وگو به سرمربی تیم ملی هم اشاره کرد و با بیان اینکه بهتر است سرمربی تیم ملی بزرگسالان مربی خارجی باشد، ادامه داد: اگر قرار است سرمربی ایرانی داشته باشیم با توجه به اینکه توانایی و علم آن را دارند، بهتر است فدراسیون دستمزد آنها را پرداخت کند تا در لیگ برتر نباشند چون حضورشان در لیگ و سرمربیگری تیم ملی به نظرم جالب نیست و حرف و حدیث‌هایی پیش می‌آید که بهتر است فدراسیون چاره‌ای برای این مشکل داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که چه مشکلی در این زمینه به وجود می‌آید، گفت: جو برخی از بازیکنان در تیمی که سرمربی تیم ملی در آنجا حضور دارد، شائبه برانگیز می‌شود، یعنی ممکن است به خاطر حضور در تیم ملی ایران یکسری بازیکنان جذب باشگاه شوند و این جالب نیست. بهتر است فدراسیون شرایطی را مهیا کند که سرمربی تیم ملی فقط به تیم ملی بپردازد و درگیر مسائل باشگاهی نشود تا حرف و حدیثی هم پیش نیاید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *