جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عرصه‌ای برای حمایت از ملت فلسطین تبدیل شده است

دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در بیانیه ای تاکید کرد: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان نخستین جام جهانی در منطقه غرب آسیا، به عرصه‌ای برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین تبدیل شده است. در همه ورزشگاه‌ها می‌توان نشان و یا پرچمی از فلسطین را در دست تماشاگران مشاهده کرد و آنان با سردادن شعارهایی از فلسطین حمایت می‌کنند.

به گزارش سادس، متن بیانیه دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
در پرتو حمایت یکپارچه و بی حد و حصر  قدرت های استعماری جهان از رژیم صهیونیستی این رژیم خود را مصون از هرگونه مجازات و فراتر از همه قوانین و مقررات بین المللی می داند و این امر مشوق صهیونیست ها در انجام هر نوع جنایتی علیه فلسطینیان شده است.

اسرائیل یک رژیم نامشروع، ظالم و اشغالگر است و طبق سنن الهی، ظالم محکوم به نابودی است که «ان الباطل کان زهوقا» و افزایش شاخصه های فروپاشی در درون رژیم صهیونیستی و تقویت روزافزون جبهه مقاومت اسلامی در منطقه، همگی محو اسرائیل از صفحه روزگار را حتمی و بسیار نزدیک می کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۹ نوامبر سال ۱۹۷۷ با اکثریت آرا این روز را در تقویم جهانی به عنوان “روز همبستگی با مردم فلسطین” ثبت کرد و از کشورهای عضو این سازمان خواست تا این روز را در تقویم خود داشته و آن را گرامی دارند. اما با گذشت چندین دهه  از تصویب این روز، مشاهده می کنیم که سازمان ملل در مقابل اشغالگری، جنایت ها و اخراج فلسطینیان مسلمانان از سرزمین پدری شان توسط رژیم نژاد پرست و تروریست صهیونیستی سکوت کرده است.

سازمان ملل چنین مناسبت هایی را جدی نگرفته و صرفا جهت سرگرمی و انحراف افکار عمومی و مردم مظلوم قرار داده است. لذا جهانیان شاهد حمایت های جدی و موثر این سازمان از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین نیستند. بنابراین رژیم اشغالگر و نژاد پرست صهیونیستی خلاف همه قوانین، قطعنامه ها و قواعد بین المللی ، شهرک سازی در مناطق اشغالی را گسترش داده ، هر روز دامنه اشغال مناطق و روستاهای فلسطین را افزایش می دهد و با بمباران ، کشتار و اخراج فلسطینیان به ویژه زنان و کودکان فلسطینی اقدامات متجاوزانه و جنایت بار را تشدید می کند؛ اما سازمان ملل هیچ اقدام موثر و محکمی در محکوم کردن، بازداشتن و مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی انجام نمی دهد.
همچنین اکنون که به خواست خداوند متعال و عزم و اقدام مجاهدان ، این رژیم نژادپرست با ضعف و فتور در آستانه فروپاشی کامل و نابودی قرار گرفته است، انتظار می رود کشورهای منطقه و حکام آنها بیدار شده و تحت تاثیر نقشه های شوم و شیطانی استکبار جهانی با عناوین فریبنده ای مانند “عادی سازی روابط” قرار نگیرند و به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف بپردازند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان نخستین جام جهانی در منطقه غرب آسیا، به عرصه‌ای برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین تبدیل شده است. در همه ورزشگاه‌ها می‌توان نشان و یا پرچمی از فلسطین را در دست تماشاگران مشاهده کرد و آنان با سردادن شعارهایی از فلسطین حمایت می‌کنند. در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همبستگی گسترده ای با مسئله فلسطین رخ داده که تأکیدی بر مرکزیت مساله فلسطین نزد امت اسلامی و جهان عرب است. فلسطین در قلب میلیون‌ها تن از فرزندان این امت و آزادگان جهان قرار دارد و همچنین  این همبستگی دلیلی محکم و روشن بر انزوای رژیم صهیونیستی است.

صهیونیست‌ها نیز که تصور می‌کردند می‌توانند از جام جهانی قطر به عنوان فضایی برای مشروعیت‌بخشی به اشغالگری و تقویت عادی سازی روابط و نزدیکی به ملت‌های عربی و مسلمان بهره‌برداری کنند، با واقعیتی مواجه شدند که کاملا خلاف تصورات و محاسبات آن‌ها بود.

صهیونیست ها تصور می کردند که توافق‌های عادی سازی بین چند کشور عربی و اسرائیل راه را برای تثبیت موقعیت این رژیم به عنوان یک موجودیت طبیعی در منطقه باز می‌کند اما آنها طی جام جهانی قطر “نفرت شدید از اسرائیل” را نزد ملت های مسلمان و عرب دریافتند. میزان نفرت آنچنان بود که صهیونیست‌ها مجبور شدند حتی اسرائیلی بودن خود را انکار کنند.  ملت‌های عربی و اسلامی در جام جهانی قطر، احساسات واقعی خود را در نفرت از اشغالگران ابراز می‌کنند. این مسئله نشان می‌دهد راه رژیم‌های عربی که در باتلاق عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها گرفتار شده‌اند کاملا جدا از ملت‌های آنهاست و این توافق‌های سازش هیچ مشروعیت مردمی ندارد. همچنین اگر در این کشورها یک فضای دموکراسی وجود داشت و مردم در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می‌کردند، حاکمان آنها هرگز نمی‌توانستند اقدام به انعقاد قرارداد عادی‌سازی با رژیم اشغالگر کنند. 

این مواضع و رفتارهای ملت‌های مسلمان و عرب در جام جهانی قطر کاملا مطابق با نتایج نظرسنجی معتبر اخیر است که اعلام می کند درصد مخالفت ملت‌های عربی با توافق‌نامه‌های عادی‌سازی دولت‌هایشان با اسرائیل همچنان در حال افزایش است. هواداران مسلمان و عرب در جام جهانی بعد از مطلع شدن از هویت خبرنگاران صهیونیست از مصاحبه با آنها خودداری کردند و زمانی که قصد مصاحبه با آنان را داشتند با تظاهرات این هواداران در رد عادی‌سازی و حمایت از ملت فلسطین مواجه شدند. صحنه‌های حمایت از فلسطین و رد اسرائیل در جام جهانی قطر به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر و با استقبال گسترده فعالان مواجه شد.

درواقع آنچه که برای اسرائیلی‌ها در قطر رخ داد یک خودزنی بود و ملت‌های مسلمان و عرب موفق شدند دشمن صهیونیستی را در همان ابتدای مسابقات جام جهانی از قطر بیرون کنند. همزمان با شرایط نامساعدی که برای صهیونیست‌ها در جام جهانی قطر ایجاد شده، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قصد دارند در سایه افزایش تهدیدات علیه مقامات و مسئولین این رژیم سطح حفاظت و مراقبت از این افراد را در سراسر کشورهای جهان ارتقا دهند.

در این شرایط دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ، ضمن پاسداشت روز «همبستگی با مردم فلسطین» از مجاهدات این ملت مقاوم و آزادیخواه تقدیر کرده و آزادی قدس شریف و فلسطین از بحر تا نهر و تحقق برگزاری همه پرسی به عنوان طرحی که مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) مطرح نموده اند و در سازمان ملل هم تصویب شده، را خواستار است.

همچنین دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی، از تلاش های دولت و ملت دوست و برادر قطر برای رعایت ارزش های اسلامی و مهیا نمودن زمینه حمایت از ملت مظلوم فلسطین تقدیر و تشکر ویژه می نماید.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستاده و از حقوق اساسی آنها و آزادسازی همه سرزمین های اشغالی حمایت و پشتیبانی می کند و از همه مسلمانان و آزادگان ، ملت ها، دولت ها، سیاستمداران و پارلمان های کشورها و نهادهای حقوقی و بین المللی، نخبگان می خواهد در کنار ملت فلسطین ایستاده و از مبارزات مشروع آنها حمایت کرده و از جنبشها و گروه های  مقاومت فلسطین ، پشتیبانی کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *