کدام هنرمندان ایرانی به جام‌جهانی رفتند؟

کدام هنرمندان ایرانی به جام‌جهانی رفتند؟
عکس تزیینی است

جام‌جهانی یک اتفاق ورزشی صرف نیست. رویدادی است که با محوریت ورزش جذاب فوتبال، محلی برای عرضه قابلیت‌های فرهنگی هنری کشورها محسوب می‌شود. با چنین نگاهی در جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ به موازات رقابت فوتبالیست‌های کشورمان در مستطیل سبز استادیوم‌ها، هنرمندان ایرانی نیز مشغول کاراند.

به گزارش سادس، در جام جهانی قطر هنرمندان کشورمان در عرصه‌های مختلف حضور دارند؛ از گروه‌های موسیقی گرفته تا طراحان عروسک و مد و لباس.

در این رویداد جهانی، گروه‌های هنری «فرخه»، «آوای موج»، «آنامیس»، «ارکستر سرانه» و «گروه عروسک‌های غول پیکر» فعالیت می‌کنند.

گروه‌ آوای موج به مدت سه روز در دو مجموعه madinatahan و
Barahat al janoub به مدت چهار روی صحنه رفتند. این گروه موسیقی همچنین در فیفا فن زون اجرا داشت.

کدام هنرمندان ایرانی به جام‌جهانی رفتند؟

گروه آنامیس (میناب) هم در کورنیش و استادیوم بن علی پیش از بازی ایران و ولز و در سوق واقف اجرا داشت.

گروه فرخه با اجرای حرکات موزون، در بهارات الجنوب و مدینتهان به مدت چهار روز روی صحنه رفتند. این گروه هنری همچنین در فیفا فن زون و استادیوم بن علی پیش و بعد از بازی ایران و ولز اجرا داشتند.

گروه ارکستر رسانه به سرپرستی سینا ذکایی در افتتاحیه نمایشگاه ایران در کتارا روی صحنه رفتند و همچنین پنج شب اجرا در استیج مرکز فرهنگی هنری مسیلا و همچنین قطر مول را عهده‌دار بودند.

از دیگر برنامه‌های هنرمندان ایرانی در جریان رقابت‌های جام جهانی به گروه نقالی برمی‌گردد. این گروه با اجرای بهاره جهاندوست و مرشد ناری در شهرک فرهنگی کتارا اجرا داشتند.

عروسک‌های غول پیکر متعلق به گروه حامد زارعان است که در کورنیش به مدت پنج شب و در شهرک فرهنگی کتارا برای حاضران در جام‌جهانی اجرا دارند. این عروسک‌ها با گروه‌های مختلف موسیقی ایرانی و غیرایرانی نیز به اجرای برنامه پرداختند.

کدام هنرمندان ایرانی به جام‌جهانی رفتند؟
عروسک‌های غول پیکر در قطر 

برپایی نمایشگاه مد و لباس و صنایع دستی از دیگر برنامه‌های هنرمندان ایرانی در قطر است. نمایشگاه اصلی در شهرک فرهنگی هنری کتارا برقرار است و مجموعه‌ای از ۱۰ طراح لباس برتر ایرانی در آن به نمایش درمی‌آید.

کدام هنرمندان ایرانی به جام‌جهانی رفتند؟
نمایشگاه مد و لباس در قطر 

کدام هنرمندان ایرانی به جام‌جهانی رفتند؟

به گزارش سادس، جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از ۲۹ آبان ماه آغاز به کار کرده است و تا ۲۷ آذر ماه ادامه دارد. تیم ملی ایران فردا ـ سه‌شنبه ـ آخرین رقابت خود از مرحله گروهی را انجام می‌دهد و در صورت برد مقابل امریکا به طور قطع به مرحله بعد صعود می‌کند. تساوی در این بازی هم احتمال صعود ایران را زنده نگه می‌دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *