پیش‌بینی حوادث شدید آب و هوایی برای تابستانِ استرالیا

شورای آب و هوای استرالیا هشدار داده است که این کشور با تابستان فاجعه باری از نظر وقوع حوادث شدید آب و هوایی مواجه است.

به گزارش سادس، در گزارشی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، “مدیران شورا و شرایط اضطراری برای اقدام اقلیمی” (ELCA) در استرالیا مشکلاتی چون سیل‌ها، توفان‌ها و شیوع ویروس “التهاب مغز ژاپنی” (Japanese encephalitis) که از طریق نیش پشه منتقل می‌شود را به عنوان خطرات اصلی برای استرالیایی‌ها در طول تابستان اعلام کردند.

در این گزارش آمده است که تغییرات آب و هوایی باعث شده تا برنامه‌ریزی بلایای طبیعی استرالیا برای هدف مناسب نباشد و این کشور خواستار افزایش بودجه تاب‌آوری و یک استراتژی ملی برای بلایای طبیعی است.

“لسلی هیوز”، کارشناس برجسته آب و هوا و نویسنده این گزارش در این باره گفت: هیچ چیز طبیعی در مورد این بلایا وجود ندارد، آنها با چندین دهه اتکا به سوخت های فسیلی در استرالیا رخ می دهند.

وی همچنین افزود: زمان آن فرا رسیده است که به یارانه سوخت‌های فسیلی پایان دهیم و از پس‌انداز برای ایجاد صندوق بلایای آب‌وهوایی استفاده کنیم.

بیشتر مناطق استرالیا در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) به دلیل پدیده “لا نینا” بارندگی بالاتر از میانگین دریافت کرده است.

در همین حال آب و هوای مرطوب شرایط ایده آلی برای رشد و تکثیر پشه های ناقل بیماری ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شینهوا، این گزارش نشان داد که بلایای مربوط به آب و هوا در دهه ۲۰۱۰ میلادی ۳۵ میلیارد دلار استرالیا (۲۵.۵ میلیارد دلار آمریکا) برای این کشور هزینه داشته است که بیش از مجموع دو دهه گذشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *