۴۰۰ تا ۵۰۰ مدرسه لرستان، استانداردسازی می‌شوند

سادس/لرستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۴۰۰ تا ۵۰۰ مدرسه در استان استانداردسازی می‌شوند.

یونس بهاروند ایرانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه، زیربنای توسعه هر منطقه را آموزش، علم و دانش بیان کرد و افزود: بستر لازم برای موضوع مهم آموزش و تعلیم و تربیت، فضای آموزشی است.

وی در خصوص برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان، اضافه کرد: این جشنواره دهم آذرماه جاری در پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در ۲۰ سال گذشته تاکنون ۲۴ جشنواره خیرین برگزار شده که چهار مورد آن در تهران و ۲۰ جشنواره در لرستان برگزار شده است.

بهاروند ایرانیان با اشاره به اینکه ۱۰۱۵ خیر مدرسه‌ساز در لرستان داریم، که از این تعداد ۸۲۶ نفر مرد و ۱۶۵ زن و ۲۴ خیری حقوقی ( موسسات، نهادها و شرکت‌ها) هستند، بیان کرد: ۳۰ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی توسط خیرین تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته با خیرین استان ۳۰ تفاهم‌نامه منعقد شد که آنان تعهد کردند ۵۶ کلاس درس را در لرستان ایجاد کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: شش ماه امسال نیز خیرین در قالب ۴۲ تفاهم‌نامه احداث ۲۰۰ کلاس درس و معادل ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع را تعهد کردند که این مهم ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد را نشان می‌دهد.

بهاروند ایرانیان عنوان کرد: نهادهایی همچون بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز جزو خیرین حقوقی محسوب می‌شوند که بنیاد برکت تعهد کرده ۱۱۱ کلاس درس را احداث کند و تاکنون ۵۹ واحد آموزشی را ایجاد و ۱۸ واحد دیگر در مرحله احداث است.

وی در پاسخ به سوال سادس مبنی بر تعداد مدارس دارای استاندارد در لرستان گفت: از مجموع ۲۸۰۰ کلاس درس استان که از استاندارد لازم برخوردار نبودند تا مهرماه امسال قرار بود ۶۰۰ مورد استانداردسازی شود که این امر تا ۹۰ درصد محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده میزان اعتبارات استانداردسازی را از ۱۲ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان افزایش دادیم، خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص صد درصدی اعتبار مذکور بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ مدرسه استانداردسازی خواهند شد.

بهاروند ایرانیان گفت: درحال حاضر بخشی از وسایل گرمایشی مدارس لرستان نیاز به تعمیر دارند که از محل اعتبارات استانداردسازی برای آنها هزینه خواهد شد.

وی در خصوص رعایت سبک معماری ایرانی اسلامی در مدارس احداثی لرستان گفت: رعایت این معماری در مدارس احداثی را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *