تأمین ۱۴ هزار میلیارد اعتبار برای بیمه کارگران ساختمانی

سادس/همدان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تأمین ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه کارگران ساختمانی خبر داد.

کیومرث سرمدی‌واله در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: قاطع می‌گویم مجلس تمام قد کنار مردم و کارگران ایستاده و مصوبه روز گذشته مجلس خوشبختانه اقدامی لازم و گامی ضروری برای کمک به حل مشکل کارگران بود.

وی با اشاره به تأمین ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: برای بیمه ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی به ۱۴ همت بودجه نیاز بود که با مصوبه روز گذشته مجلس این مسأله حل شد.

سرمدی واله با بیان اینکه علاوه بر تأمین شدن این اعتبار، مجلس اجرایی شدن آن را نیز رصد و پایش خواهد کرد، یادآور شد: امیدوارم دولت در اجرای این برنامه تعلل نکند ضمن اینکه این مصوبه بسیار خوب نشان داد نمایندگان ملت منافع عامه مردم را در دستور دارند و از هیچ تلاشی برای تحقق آن کوتاهی نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه همه کارگران ساختمانی طی یک بازه زمانی بیمه خواهند شد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس، سازمان تأمین اجتماعی را مکلف کردند تا کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم در امر احداث و یا افزایش زیربنای ساختمان، تجدیدبنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب آنها را بیمه کند.

سرمدی‌واله بیان کرد: نمایندگان گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را بررسی کرده و در نهایت آن را روز گذشته به تصویب رساندند. با این اقدام همه کارگران ساختمانی طی یک بازه زمانی بیمه خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *