رسانه عبری: اسرائیل به قطر و فیفا درباره نحوه برخورد با شهروندانش در جام جهانی شکایت کرد

رسانه عبری: اسرائیل به قطر و فیفا درباره نحوه برخورد با شهروندانش در جام جهانی شکایت کرد

یک شبکه عبری زبان اعلام کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به دوحه و نیز فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درباره نحوه برخورد با کادر رسانه‌ای این رژیم در جام جهانی شکایت کرد.

به گزارش سادس، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به دوحه و نیز فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درباره نحوه برخورد با کادر رسانه‌ای این رژیم در جام جهانی شکایت کرده است.

تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، تیم دیپلماتیک اسرائیلی که موقتا در قطر مستقر بوده و به نمایندگی از وزارت خارجه در این کشور فعالیت دارد، در پیامی به قطری‌ها تاکید کرد، “مسؤولیت آنچه در اینجا رخ داد و در حال وقوع است، برعهده دوحه نیز هست، اسرائیل انتظار دارد به شهروندانش آزادی کامل مطبوعاتی داده شده و به طور کلی به اسرائیلی‌هایی که برای تماشای مسابقات به قطر سفر کردند، اجازه داده شود در امنیت رفت‌وآمد کنند”.

این شبکه اسرائیلی به نقل از یک منبع سیاسی گزارش داد، در صورتی که درخواست اسرائیل از قطر کمکی نکرده و به بهبود موضعگیری‌ها درباره اسرائیلی‌های حاضر در این کشور ختم نشود، اسرائیل باید توجه قطر را به این موضوع جلب کرده و از آن بخواهد مسؤولیت خود را در این زمینه مشخص کند.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در ادامه اعلام کرد، پس از تصاویر و ویدیوهایی که در این چند روز از قطر ارسال شدند، بحث و گفتگوهای گسترده‌ای در شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره اینکه آیا تشدید دستورالعمل‌ها برای اسرائیلی‌های حاضر در قطر ضرورت دارد یا نه و نیز اینکه احتمالی برای تغییر هشدار سفر وجود دارد یا نه، انجام شد، در نهایت شورای امنیت داخلی در این مرحله تصمیم گرفت هشدارهای سفر را که تا این لحظه در سطح سه از مجموع چهار سطح قرار داشتند، تغییر ندهد و در طول روزهای جام جهانی به شکل مستمر گفتگوهایی درباره این موضوع انجام خواهند شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره نتایج این گفتگوها بیانیه‌ای منتشر نکرد اما شورای امنیت داخلی این رژیم تاکید کرد، موضوع خطرات و امنیت در قطر را از نزدیک دنبال می‌کند، “خطری برای شهروندان اسرائیلی وجود ندارد بنابراین در این مرحله دستورالعمل‌ها تغییر نمی‌کنند.”

تلویزیون اسرائیل گزارش داد، در هفته اول مسابقات جام جهانی در قطر اتفاقات ناخوشایند متعددی برای اسرائیلی‌ها رخ داد، حتی خبرنگاران اسرائیلی در قطر مورد حمله لفظی قرار گرفتند و شهروندان قطری و ساکنان این کشور و نیز نیروهای خدماتی استادیوم‌ها با آنها برخورد خصمانه‌ای داشتند.

خبرنگاران اسرائیلی که برای پوشش مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به قطر سفر کردند، از امتناع شهروندان کشورهای عربی از انجام مصاحبه با آنها پس از اطلاع از هویت اسرائیلی‌شان شکایت دارند.

ویدیوهایی نیز منتشر شده که در آنها تماشاچیان کشورهای عربی مختلف به محض اینکه از هویت اسرائیلی مصاحبه‌گر مطلع می‌شوند، گفتگو را رها می‌کنند.

همچنین شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مرکز موسوم به “مبارزه با تروریسم” پس از گزارش‌های اسرائیلی‌ها از خصومت‌ها و محدودیت‌هایی که در قطر در برخورد با ساکنان قطر و نیز گردشگران کشورهای عربی و خاورمیانه‌ای مواجه شدند، ارزیابی‌های روزانه‌ای را از شرایط موجود در این کشور آغاز کرد و در نهایت به شهروندان اسرائیلی توصیه کرد به دلیل خطرات موجود در قطر از سفر به این کشور جهت حضور در مسابقات جام جهانی خودداری کنند.

مرکز یاد شده به شهروندان اسرائیلی که در حال حاضر در قطر اقامت دارند، توصیه کرد برای اجتناب از درگیری و برخورد، هویت خود را پنهان کرده و در خیابان‌ها عبری صحبت نکنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *