معرفي ناجا به عنوان يکي از دستگاه هاي برتر قرآني کشور/ شرکت بيش از 137 هزار نفر از کارکنان ناجا در طرح سراسري حفظ قرآن

فرمانده نيروي انتظامي به گام هاي بلند ناجا در حوزه قرآني اشاره کرد و گفت: معرفي ناجا به عنوان يکي از دستگاه هاي برتر قرآني کشور از سوي متوليان امور قرآني سند پرافتخاري از تلاش هاي سازمان در اين رابطه است.

به گزارش سادس ، ” سردار حسين اشتري” در مراسم اختتاميه هفتمين مسابقات قرآن کريم نيروهاي مسلح ايران و ارتش عمان اظهار داشت: رحمت بيکران به روح ملکوتي حضرت امام خميني (ره) که با پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي ايران پرچمدار توسعه قرآن و احکام الهي در کشور شد؛ در استمرار اين حرکت امروز مقام معظم رهبري ادامه دهنده راه امام در توسعه فرهنگ قرآني کشور هستند.

ايران ، کشور قرآني در بين کشور هاي اسلامي

وي افزود: امروز ايران اسلامي به عنوان يک کشور قرآني در بين کشورهاي اسلامي شناخته شده و خداوند را شاکريم که زمينه هاي آشنايي ، حفظ و بهره وري از قرآن کريم را براي همه مسلمانان فراهم کرده تا مومنان با دلي پاک با اين کتاب الهي مأنوس و آن را انيس خلوت خود انتخاب کنند.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: قرآن کريم گنجينه دانش ، معارف و کتاب سازندگي و عرفان انسان را به استوارترين راه ها هدايت مي کند؛ راهي که زوال در آن وجود ندارد.

اين مقام عالي انتظامي زيستن با قرآن و سپري کردن ساعات عمر با تلاوت آياتش را يکي از راه هاي موثر براي قرآني کردن شخصيت انسان عنوان کرد و افزود: يکي از راه هاي انس با اين کتاب آسماني و قرآني کردن وجود آدمي، حفظ کردن آن است تا قلب مومن قالب قرآن شود و حرمتش افزون تر و در آن صورت آتش دوزخ بر وي حرام مي شود.

سردار اشتري ادامه داد: طي چند سال اخير توسعه و ترويج فرهنگ قرآني برگرفته از فرامين مقام معظم رهبري مبني بر تربيت 10 ميليون حافظ در سطح کشور ، در نيروهاي مسلح به عنوان يکي از سياست هاي راهبردي در راستاي تعالي معنوي و تفکر قرآني ميان کارکنان مطرح و اجرا شد که تحولات اساسي در ابعاد و رفتار عملي آنان به همراه داشته است.

حضور بيش از 56 هزار نفرحافظ قرآن در ناجا

وي به گام هاي بسيار بلند نيروي انتظامي و نيروهاي مسلح در زمينه توسعه فعاليت هاي قرآني در ميان کارکنان و خانواده هاي آنان اشاره کرد و افزود: از سال 1389 تاکنون و 137 هزار و 687 نفر از کارکنان ناجا و خانواده هاي آنان در لبيک به منويات مقام معظم رهبري در طرح سراسري حفظ قرآن کريم شرکت کردند. که از اين تعداد 56 هزار و 295 نفر موفق به حفظ يک تا سي ء جزء قرآن شده اند.

برگزاري دوره هاي تربيت قاري ، داور و مربي براي اولين بار

فرمانده ناجا به برگزاري دوره هاي تربيت قاري، داور و مربي قرآن براي اولين بار در ناجا خبر داد و افزود: ارتقاء جايگاه ناجا در مسابقات قرآن کريم کارکنان نيروهاي مسلح و نيز آموزش هاي حضوري و غيرحضوري ترجمه و مفاهيم قرآن ويژه کارکنان ناجا و خانواده آنان ، باعث شد پس از پايش فعاليت قرآني دستگاه هاي کشور از سوي متوليان امور قرآني ، نيروي انتظامي به عنوان يکي از دستگاه هاي برتر قرآني کشور معرفي شود که اين خود سندي پرافتخار و حاکي از ميزان تلاش هاي به عمل آمده در اين رابطه است.

برگزاري اين دوره از مسابقات در راستاي تقويت تعاليم قرآني و روابط دوستانه بين دو کشور مسلمان

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: برگزاري مسابقات مشترک حفظ قرآن کريم ميان حافظان شاغل ارتش سلطنتي عمان و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اقدامي مبارک و شايسته در راستاي تقويت تعاليم قرآني و روابط دوستانه بين اين دو کشور مسلمان و برادر است و اميدواريم الگوي مناسبي براي تأسي ساير کشورهاي مسلمان باشد. تا از اين طريق روابط همه کشورهاي اسلامي و به ويژه همسايگان متحول شده و راه همبستگي هر چه بيشتر ميان آنها مهيا شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *