دوره ابتدایی مهمترین حوزه در نظام تعلیم و تربیت کشور است

سادس/قم مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در همایش ویژه اساتید و معلمین طرح توانمند سازی دوره ابتدایی که با عنوان طرح شهید همت در قم برگزار شد، گفت : چه بپذیریم چه نپذیریم حوزه ابتدایی از شگرف ترین دوره های تحصیلی و از مهمترین و حساس ترین حوزه های تعلیم و تربیت در کشور است.

 علیرضا رحیمی امروز ۶ آذرماه در جلسه هم اندیشی اساتید و معلمین طرح شهید همت که با حضور مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل دوره ابتدایی تحصیلی وزارت در مرکز رفاهی آموزشی شماره یک فرهنگیان برگزار شد با بیان شرح مختصری از اهمیت شهر مقدس قم به عنوان پایگاه انقلاب و معنویت این استان بخاطر مضجع نورانی حضرت کریمه اهل بیت سلام الله علیها ، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان و حوزه های علمیه و همچنین علما، فضلا و شخصیت های علمی و مذهبی، گفت :امروز پایداری بر اعتقادات می تواند کژی ها و ناراستی ها را نابود سازد و انسان ها را برای رسیدن به درجات عالی آماده نماید.

وی با آرزوی توفیق برای مهمانان حاضر در جلسه و ابراز خرسندی از میزبانی اولین دوره توانمند سازی معلمین دوره ابتدایی، گفت : پایه اصلی آموزش و پرورش دوره ابتدایی تحصیلی است که امام(ره) نیز در مورد این دوره به رسیدگی آن اشاره داشته اند و فرمودند که به ابتدایی برسید چرا که دانشگاه برای رسیدگی دیر است.

رحیمی تصریح کرد : قم در بخش زیر ساخت های آموزشی همواره مظلوم بوده است که امید داریم علی رغم همه مظلومیت ها با توجه به ظرفیت های در اختیار تحولی شایسته را در خود ببیند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم  با اشاره به ظرفیت های موجود در قم  گفت : اردو های دانش آموزی و فرهنگی سایر دستگاه ها به قم بعد از گذر کرونایی رونق گرفته و این فرصت مناسبی است تا خمیر مایه عشق و ایمان در درون دانش آموزان، نوجوانان و جوانان محکم‌تر از همیشه تقویت گردد و خادمین شما در اموزش و پرورش قم این آمادگی را اعلام می دارند که با در اختیار دادن فرصت های معنوی زمینه های حضور دانش آموزان در قم را فراهم آورند.

وی وجود مبلغین خواهر و برادر در هر مدرسه استان را نمونه ای از این اقدام مهم فرصت سازی عنوان کرد و افزود : این یک فرصت مهم برای استان قم است که در هیچ استان دیگری محقق نشده است که امید است با توجه به خروجی ارزشمند آن و نتایج مثبتی که تا بحال گرفته ایم شاهد تسری آن به سایر استان های کشور باشیم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تشویق همکاران دوره ابتدایی به تلاش بیشتر در تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم گفت : باید قدردان معلمین این دوره بود چرا که این دوره هم حساسیت ها و هم ظرافت های خاص خود را دارد و برگزاری اینگونه دوره ها نشان از همین موضوع مهم و اساسی است.

وی اضافه کرد: زیر بنای توسعه هر کشوری از طریق آموزش‌وپرورش آن کشور نهاده می‌شود که ستون‌های اصلی آن را باید در آموزش ابتدایی جست‌وجو کرد لذا این اهمیت به اندازه‌ای است که بی‌توجهی به آن، آثار زیان‌باری را در ابعاد مختلف بر پیکره پیشرفت و تعالی هر سرزمینی بر جای می‌گذارد.

وی ادامه داد: برای تقویت و بهبود دوره ابتدایی گام هایی برداشته شده است، ولیکن هنوز شکافی بس عمیق با وضعیت مطلوب وجود دارد که نیازمند به کارگیری منابع (مالی، مادی و انسانی)، بهره‌برداری از سازوکارهای بهبودبخش و تلاش بیش ازپیش است.

رحیمی در پایان سخنان خود با تشکر از برگزار کنندگان دوره توانمند سازی شهید همت در قم گفت : در راهکار شماره ۲۰/۳ سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، اولویت‌بخشی به آموزش ابتدایی در تأمین و تخصیص منابع تاکید شده است از این ‌رو اهمیت آموزش ابتدایی موضوعی چندجانبه و مورد توجه، لااقل در بیان و اسناد، در تمامی حوزه‌های تصمیم‌گیر بوده که امید می رود با تلاش مجدانه مسئولین و همدلی و همراهی همگانی جایگاه واقعی این دوره و اولویت آن مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *