شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم هنوز باز نشده است

سادس/البرز سرپرست اداره محیط زیست فردیس گفت: هنوز شیر مازوت منظر قائم فک پلمب نشده ولی اگر در روزهای آتی نیاز باشد، چاره‌ای جز باز کردن شیر مازوت باقی نمی‌ماند.

سعید سپهوند در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم فقط در مواقعی خاص و زمانی که برای تامین گاز مشترکین با کمبود مواجه شویم، با دستور مقام قضایی برای مدتی محدود باز می‌شود.

وی ادامه داد: هنوز دستوری مبنی بر فک پلمب شیر مازوت صادر نشده ولی اگر در روزهای آتی نیاز باشد، چاره‌ای جز باز کردن شیر مازوت باقی نمی‌ماند.

این مسئول تاکید کرد: البته باز شدن شیر مازوت این نیروگاه به این معنا نیست که مصرف گاز این نیروگاه به صفر می‌رسد بلکه با توجه به میزان گاز تامینی، ۳۰ درصد مازوت و ۷۰ درصد گاز به عنوان سوخت این مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سپهوند اظهار کرد: به جز نیروگاه منتظر قائم، هفت مجموعه صنعتی دیگر هم در فردیس وجود دارد که وضعیت سوخت آنها به صورت روزانه و آنلاین رصد می‌شود و در صورت بروز تخلف اقدامات قانونی لازم صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره محیط زیست فردیس ادامه داد: نیروگاه منتظر قائم هم به دلیل اینکه در داخل بافت شهری واقع شده و هم به خاطر تاثیری که در تامین برق سیستم مترو و بخشی از مشترکین پایتخت و برخی زیرساخت‌های استان دارد، از شرایط حساسی برخوردار است.

وی اظهار کرد: منکر انتشار آلودگی از سوی این نیروگاه در زمانی که شیر مازوت آن فک پلمب می‌شود نیستیم ولی وقتی در تامین گاز و برق ممکن است دچار مشکل شویم، چاره‌ای باقی نمی‌ماند.

سرپرست اداره محیط زیست فردیس تاکید کرد: در این شرایط از مشترکان گاز درخواست می‌شود که در مصرف صرفه جویی کنند تا امکان تامین گاز بیشتری برای فعالیت نیروگاه منتظر قائم فراهم شود.

سپهوند افزود: متاسفانه ایران در بحث انرژی بیشترین سرانه مصرف را در منطقه و حتی کشورهای جهان دارد که این مسئله باید اصلاح شود. چرا مردم خانه‌های خود را آنقدر گرم می‌کنند که هم پنجره را باز بگذارند و هم با لباس تابستانی در اتاق‌ها تردد داشته باشند؟

وی گفت: هر مشترک می‌تواند با مدیریت مصرف گاز، سهم خود را در کاهش میزان استفاده از مازوت نیروگاه منتظر قائم ادا کند تا شاهد کاهش آلودگی هوا در استان در روزهای خاصی از سال باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *