مصوباتی برای بیمه کارگران ساختمانی / الحاق ایران به شانگهای/ فریاد نماینده مهاباد , ….

گرامیداشت هفته بسیج/ تصویب لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای/ تصویب بیمه کارگران ساختمانی و… از جمله موضوعات خبری امروز (یکشنبه) بیست و دوم آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی،‌ بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

مصوباتی برای بیمه کارگران ساختمانی / الحاق ایران به شانگهای/  فریاد نماینده مهاباد , ....

در ابتدای این جلسه، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) را به بسیجیان سراسر کشور،‌ گفت: بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامی است و این لشگر مخلص خدا در هر برهه‌ای ثابت کرده است که طوفان حوادث و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی، کوه مستحکم بسیج را ذره ای از جای خود تکان نمی دهد.

همچنین با حضور جمعی از خانواده شهدای امنیت در صحن مجلس شورای اسلامی، نمایندگان از خانواده های شهدا قدردانی کردند.

اظهارات تعدادی از نمایندگان مجلس در گرامی داشت فرا رسیدن هفته بسیج را نیز می توانید در این لینک بخوانید.

ناطقین مجلس

موسوی: در وضعیت فعلی باید گوش‌ها را آماده شنیدن اعتراض و انتقاد کنیم

عباسی: توانسته‌ایم در مقابل برنامه بی‌دولت‌سازی منطقه بایستیم

نماینده آمل: دولت از برنج داخلی در دانشگاه‌ها و مراکز دولتی استفاده کند

همتی: تسهیل نشدن صدور مجوزها موجب فرار سرمایه‌ها از کشور می‌شود

درخواست نماینده زابل برای اقدام در جهت رشد پایه پولی کشور

***

در جریان جلسه علنی امروز، نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان در طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را بررسی و تعدادی از مواد این طرح را برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع کردند.

مصوباتی برای بیمه کارگران ساختمانی / الحاق ایران به شانگهای/  فریاد نماینده مهاباد , ....

نمایندگان همچنین گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را بررسی کرده و در نهایت آن را به تصویب رساندند.

بر این اساس سازمان تامین اجتماعی مکلف شد تا کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم در امر احداث و یا افزایش زیربنای ساختمان، تجدیدبنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب آنها را بیمه کند.

مصوباتی برای بیمه کارگران ساختمانی / الحاق ایران به شانگهای/  فریاد نماینده مهاباد , ....

در ادامه جلسه علنی، کلیات و جزییات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای با ۲۰۳ رای موافق، ۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

در جریان بررسی کلیات و جزییات مربوط به این لایحه الحاق ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای دارای پیام بین‌المللی است، گفت: سازمان شانگهای در سال‌های اخیر توسعه همکاری‌های اقتصادی، بانکی، ارتباطات، مخابرات و صنعت را در سطوح وزرا داشته و مقابله با اعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا بخشی از دستور کار آن است.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

یوسفی: بسیجی از جنس مردم است

انتقاد آصفری به ورود شورای امنیت درباره استفاده سوخت مازوت در نیروگاه‌ها

بابایی: چه کسی باید مشکل گرانی و کمبود دارو را مدیریت کند؟

ورناصری: حوادث اخیر کارشناسی و ‌دقیق بررسی شود

انتقاد دلخوش از کم کاری دستگاه های اجرایی

تذکر نماینده مهاباد به وزیر کشور درباره شرایط حوزه انتخابیه‌اش

تاکید نظری بر ضرورت تامین خوراک پتروشیمی خمین

پاسخ رئیس کمیسیون امور داخلی به تذکر نماینده مهاباد

***

در جریان جلسه علنی امروز همچنین نمایندگان در انتخابات هایی جداگانه اعضای ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی،‌ شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، و همچنین ناظران مجلس در کمیته هماهنگی اشتغال، شورای برنامه ریزی و توسعه،‌ هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات، شورای فرهنگ عمومی در برخی استان‌ها را تعیین کردند.

در ادامه علی نیکزاد نایب رییس مجلس درگذشت شکرالله عطارزاده نماینده بوشهر در دوره هفتم مجلس را تسلیت گفت و محمد رشیدی عضو هیات رئیسه طرح تقویت نظام آموزش عالی، پژوهش و فناوری کشور را اعلام وصول کرد.

در پایان نیز سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *