دستبند پليس بر دستان 3زن و 8مرد کيف‌قاپ+ عکس

پليس آگاهي پايتخت باند 11 نفره‌اي که دهها فقره کيف قاپي و سرقت گوشي تلفن همراه در مناطق مختلف تهران به شيوه يک موتوره يا دو موتوره انجام داده بودند را دستگير کرد.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس،13 دي ماه زن جواني با مراجعه به کلانتري 107 فلسطين به مأموران اعلام کرد که کيف دستي اش حاوي گوشي تلفن همراه ، وجه نقد و …. مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع “کيف قاپي” و به دستور داديار شعبه اول دادسراي ناحيه 34 تهران ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته:

شاکي پرونده پس از حضور در پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خيابان بهار شيراز به صورت پياده در حال تردد بودم که راکب و ترک نشين يک دستگاه موتورسيکلت ، کيفم که حاوي مدارک شناسايي ، عابربانک به همراه رمز و دو دستگاه گوشي تلفن همراه بود را قاپيدند و از محل متواري شدند.

شناسايي مخفيگاه اعضاي گروه سارقان:

شاکي پرونده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت:با توجه به گران بودن هر دو دستگاه گوشي تلفن همراهم ، به توصيه اعضاي خانواده اقدام به نصب نرم افزاري در گوشي هاي تلفن همراه خود کردم که با بهره گيري از آن نرم افزار مي توان در صورت مفقود شدن يا سرقت، محل دقيق گوشي ها را پيدا کرد.

با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان موفق به شناسايي ساختماني در خيابان مفتح جنوبي شدند؛ با تحقيقات و مراقبت هاي نامحسوس پليسي مشخص شد که اين محل ، خانه اي مجردي و متعلق به يکي از مجرمان سابقه دار به نام “احمد- الف” با بيش از 10 فقره سابقه دستگيري است که آن را اجاره و به محلي براي تردد مجرمان سابقه دار و به ويژه اعضاي گروه سارقان به سرکردگي خود تبديل کرده بود.

دستگيري تمامي اعضاي گروه سارقان:

سرانجام با انجام مراقبت هاي نامحسوس پليسي، کارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ طي عملياتي ، 11 عضو اين گروه از سارقان خشن و حرفه اي به همراه سرکرده گروه (مجموعا 8 مرد به همراه 3 متهم زن ) را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها  علاوه بر کشف مقادير زيادي از انواع گوشي هاي تلفن همراه مسروقه از جمله دو دستگاه گوشي تلفن همراه متعلق به شاکي پرونده، چندين دستگاه تبلت ، مدارک هويتي متعلق به ساير افراد ، کيف مردانه ، کيف زنانه و … کشف کردند.

اعتراف به دهها فقره سرقت:

متهمان صراحتا به دهها فقره کيف قاپي و سرقت گوشي تلفن همراه (موبايل قاپي) در مناطق مختلف شهر تهران به ويژه مناطق مرکزي شهر از قبيل ميدان هفت تير، خيابان سنايي ، وليعصر ، سهروردي ، شريعتي و … به شيوه يک موتوره و يا دو موتوره اعتراف کردند.

در تحقيقات از سه متهم زن اين پرونده نيز مشخص شد که در صورت سرقت عابربانک هاي حاوي رمز، سرکرده گروه عابربانک هاي مسروقه را در اختيار اين سه نفر قرار مي داد و آنها نيز با مراجعه به طلافروشي هاي سطح شهر تهران اقدام به خريد طلا و سکه مي کردند.

کارآگاهان با انجام تحقيقات چندين مغازه طلافروشي و صرافي شناسايي و تصاوير بدست آمده از  اين سه متهم زن در اختيار کارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه ” محمد نادربيگي “رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ ، در ادامه اين خبر گفت : تمامي اعضاي اين گروه از سارقان، مجرمان سابقه دار و بعضا متواري و تحت تعقيب پليس آگاهي تهران بزرگ به ويژه اداره مبارزه با کيف قاپي هستند که در طول يک سال گذشته اقدام به دهها فقره کيف قاپي و سرقت گوشي هاي تلفن همراه کرده‌اند؛ بنا بر اعترافات بدست آمده، اين گروه از سارقان از گوشي هاي تلفن همراه مسروقه جهت خريد موادمخدر و شرط بندي استفاده کرده اند.

رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان گفت : در ادامه رسيدگي به پرونده و به جهت شناسايي ساير جرايم ارتکابي اين گروه از سارقان ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير سرکرده باند به همراه سه عضو اصلي ديگر گروه از سوي داديار پرونده صادر شده است؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصاوير اين افراد شدند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان خرمشهر – ميدان نيلوفر مراجعه کنند.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *