FIBA: حدادی، کار کشته‌ای قابل اعتماد

FIBA: حدادی، کار کشته‌ای قابل اعتماد

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به تمجید از حامد حدادی، سنتر تیم ملی ایران پرداخت.

به گزارش سادس، با نزدیک شدن پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، فدراسیون جهانی این رشته (FIBA) با انتشار گزارشی به بررسی عملکرد ۶ سنتر برجسته حاضر در این مسابقات از تیم‌های مختلف پرداخت که نام حامد حدادی، اسطوره بسکتبال ایران نیز در این بین وجود دارد.

فیبا که در ابتدای گزارش به «کای سوتو»‌ سنتر تیم فیلیپین پرداخته است، با اشاره به عملکرد این بازیکن درباره حامد حدادی نوشت:‌ حدادی مثل «سوتو» جوان نیست، اما این موضوع نمی‌تواند مانعی برای این ستاره باشد. این بازیکن کهنه کار و باتجربه در سه بازی گذشته دبل دبل کرده و در ۲ پنجره قبل هم با میانگین ۱۵ امتیاز، ۱۱.۷ ریباند، ۳.۷ پاس منجر به گل، ۱.۳ توپ ربایی و ۲.۷ بلاک در هر بازی، آمار بسیار خوبی داشته است.

فدراسیون جهانی ادامه داد: هواداران بسکتبال ایران همیشه می توانند روی عملکرد آماری حامد حدادی بزرگ حساب باز کنند. این موضوع می‌تواند در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی هم وجود داشته باشد.

FIBA: حدادی، کار کشته‌ای قابل اعتماد

فیبا درباره «ژو کی» سنتر تیم ملی چین نیز نوشت: این پنجره از مسابقات مقدماتی آسیا جذاب خواهد بود، زیرا این اولین بار از سال ۲۰۱۵ است که چین و ایران در انتخابی جام جهانی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در آخرین بازی دو تیم ژو کی  ۱۹ سال داشت و مقابل حدادی بازی کرد که ۶ امتیاز، ۴ ریباند و ۳ بلاک به دست آورد.

پس از آن این دو ستاره در فینال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مصاف یکدیگر رفتند که با قهرمانی مجدد چین به پایان رسید، بنابراین دیدن قسمت سوم این بازی قطعاً جالب خواهد بود. ژو پس از ۴ پنجره با میانگین ۱۷.۶ امتیاز، ۱۰.۴ ریباند و ۲.۱ بلاک در هر بازی به راحتی در میان بازیکنان برتر مسابقات مقدماتی آسیا قرار دارد.

FIBA در این گزارش به بازیکنان (پست پنج یا سنترها) دیگری مانند «کای سوتو» از فیلیپین، وانگ ژلین از چین، سم فرولینگ از استرالیا و آنزاک ریستو از نیوزیلند پرداخته است.

تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، روز ۲۰ آبان ۱۴۰۱ در تهران به مصاف چین می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *