دستگيري يکي از عناصر منافق و نقش آفرين در انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي در آلباني/ شناسايي و دستگيري کلاهبردار 270 ميليارد ريالي در ايتاليا با سوء استفاده از عنوان کارمند بانک مرکزي/ امکان پرداخت اقساط جرايم مشمولان غايب ؛ يک سوم نقد، الباقي اقساط/ شناسايي عامل انتشار کليپ قرآن سوزي

سخنگوي نيروي انتظامي در دهمين نشست خبري از دستگيري يکي از عناصر منافقين در کشور آلباني که در انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي دست داشته است و همچنين از شناسايي و دستگيري زن جاعل که با سوء استفاده از عنوان کارمند بانک مرکزي اقدام به کلاهبرداري 270 ميليارد ريالي در ايتاليا کرده بود خبر داد و به سوالات انتظامي خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش سادس دکتر «سعيد منتظرالمهدي» در دهمين نشست خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وي با تبريک اعياد شعبانيه پيرامون طرح پرداخت جريمه خدمت سربازي مشمولان غايب اظهار داشت: چيزي به عنوان خريد سربازي نداريم و آن چه مطرح است پرداخت جريمه ديرکرد است.

سخنگوي ناجا پيرامون طرح پرداخت جريمه سربازان غايب عنوان کرد: اين طرح مخصوص کساني است که بيش از 8 سال غيبت دارند.

وي با بيان اينکه ساز و کار اين طرح مانند سال هاي گذشته است افزود: تنها تفاوت اين طرح با سال هاي گذشته اين است که امکان تقسيط اين ديرکرد فراهم شده است.

منتظرالمهدي، اضافه کرد: براساس اعلام سازمان وظيفه عمومي طيفي از مشمولان زير ديپلم تا دکتري به ازاي ميزان تحصيلات بايد بين 10 تا 50 ميليون تومان جريمه پرداخت کنند.

اين مقام ارشد انتظامي همچنين توضيح داد: به ازاي هر يک سال بيشتر از هشت سال، ده درصد به مبلغ جريمه افزوده مي شود.

سردار منتظرالمهدي همچنين خاطر نشان کرد: به ازاي تأهل و داشتن هر فرزند نيز 5 درصد از مبلغ جريمه کاسته مي شود.

وي مطرح کرد: با اجراي طرح تقسيط پرداخت جرايم سربازي ، مشمولان مي توانند يک سوم جريمه را به شکل نقدي و الباقي را اقساطي پرداخت کنند.

سخنگوي پليس، از دستگيري 10 باند جعل کارت معافيت و پايان خدمت خبر داد و گفت: در سال گذشته به همت و تلاش بازرسان سازمان وظيفه عمومي ناجا 10باند جعل صدور کارت پايان خدمت و معافيت شناسايي و 916 نفر در اين خصوص دستگير شدند.

وي در خصوص مسموميت چندنفر در شرق تهران مطرح کرد: در اين موضوع هيچ گونه مسائل بيو تروريستي در کار نبوده و موضوع مسموميت غذايي بوده است.

اين مقام انتظامي، درباره خلبان متواري هواناجا مطرح کرد: اين فرد کمک دوم خلبان بوده و بيماري رواني داشته است نشانه ها حاکي از آن دارد که وي در دانمارک مي باشد و رايزني درباره اين فرد از طريق پليس بين الملل در حال پيگيري است و اعلان قرمز يا RED-WANTED که همان حکم جلب بين المللي است عملياتي شده است.

معاون اجتماعي ناجا درباره پرونده “ستايش” و اطلاع رساني پليس نيز گفت: هر اتفاقي که مي افتد بايد براي پليس متقن باشد براي همين ما اطلاع رساني را تا جمع آوري اطلاعات دقيق مسکوت نگه مي داريم.

وي در خصوص پرونده ستايش مطرح کرد: در همان دقايق اوليه اقدام و اطلاع رساني دقيق در اين راستا صورت گرفت.

دکتر منتظرالمهدي، درباره کليپ هاي منتسب به پليس گفت: در برخي موارد اين کليپ ها مربوط به ساليان گذشته است و باز نشر مي گردد.

اين مقام انتظامي همچنين در خصوص انتشار کليپي در فضاي مجازي و ضرب و شتم يکي از ماموران مطرح کرد: يکي از مأموران خارج از مأموريت به منزل يک از شهروندان مراجعه کرده است که نامبرده شناسايي و از ادامه همکاري او در سازمان جلوگيري شد.

سخنگوي ناجا درباره کليپ اتوبان باکري توضيح داد: اين کليپ مربوط به يک سرقت است که در آن 2 سارق در تلاش براي متواري شدن هستند .

وي اضافه کرد: يکي از سارقان با موتورسيکلت اقدام به فرار و نفر بعدي با تهديد راننده خانم در اتوبان و سوار بر ماشين وي قصد فرار داشت که توسط ماموران البته با ضرب گلوله دستگير مي شود.

سخنگوي ناجا در خصوص حذف نام خاوري از ليست اينترپل مطرح کرد: نام خاوري همچنان در ليست قرمز اينترپل وجود دارد و 190 کشور دنيا مي دانند اين فرد از سوي ايران تحت تعقيب است.

وي در ادامه با بيان اينکه بيشترين همکاري بين پليس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است عنوان کرد: هرگونه همکاري بين نيروي انتظامي و دستگاه هاي متولي در خصوص تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد.

معاون اجتماعي ناجا درباره کليپ منتسب به گشت ارشاد و کتک زدن يک خانم گفت: آن فرد يک سارق سابقه دار بود که از قضا حجاب درستي نداشت اما در شبکه هاي اجتماعي به نام گشت ارشاد مطرح شد .

وي درباره گشت نامحسوس و طرح امنيت اخلاقي گفت: اين کار جديدي نبود فقط با روشي نو اجرا شد و از ديرباز هم نظارت نامحسوس وجود داشته و ادامه دارد؛ متاسفانه ابهاماتي در اعلان اين طرح بوجود آوردند که کاملا غيرمربوط به اصل طرح مي باشد.

دکتر منتظرالمهدي با اشاره به اينکه در کشورهاي ديگر هم اين گونه نظارت ها وجود دارد گفت: در برخي از محلات استراليا تابلوهايي مبني بر کنترل و نظارت توسط جامعه محلي نصب شده است؛ اين گونه کنترل ها در کشورهايي چون انگليس و آمريکا نيز وجود دارد.

وي تأکيد کرد: گشت نامحسوس، وجهي از نظارت اجتماعي است که تلاش مي شود يک خودتنظيمي در جامعه به وجود بيايد و در اصل براي قانون شکنان يک زنگ خطر است.

سخنگوي ناجا در ادامه گفت: همه کساني که در اجراي اين طرح ايفاي نقش مي کنند ضابطان قضايي و پرسنل کادر پليس مي باشند و هيچ حقوقي براي آنها در نظر گرفته نشده است.

وي توضيح داد: اين ضابطان با مشاهده جرايم مشهودي از جمله سرقت، زورگيري، پخش مواد مخدر، حرکات خطر آفرين خودروها، ايجاد مزاحمت براي نواميس و هرآنچه که موجبات جريحه دار شدن عفت عمومي در جامعه شود صرفا با ارسال پيامک به مرکز، وظيفه خود را انجام مي دهند.

اين مقام انتظامي، اضافه کرد: مرکز پليس پيگيري هاي بعدي را انجام داده و در صورت ضرورت موضوع به گشت هاي انتظامي براي حضور در موقعيت اعلام مي گردد.

معاون اجتماعي ناجا تأکيد کرد: ارسال پيامک ها از سوي مأموران پليس تنها يک “داده” است و مي بايست اين داده ها پردازش و اطلاعات موثق تبديل شوند تا قابل پيگيري باشند.

وي خاطر نشان کرد: در کشورمان به ازاي هر هزار نفر حدود 3.5 مأمور پليس داريم و اين درصورتي است که نرم جهاني آن 7 نفر مي باشد.

منتظرالمهدي عنوان کرد: امنيت اخلاقي، مطالبه مردم است و در اين حوزه هيچ اغماضي را نمي پذيرند و به هيچ وجه برما نمي بخشايند که براساس مصلحت اين و آن اقدام نمائيم.

اين مقام مسئول در خصوص تاکيدات مقام با معظم رهبري در موضوع قاچاق کالا، خاطر نشان کرد: تشديد فعاليت هاي قرارگاه مبارزه با قاچاق کا لا و ارز با جديت در نيروي انتظامي دنبال مي شود و تعامل با دستگاه هاي متولي در اين راستا در حال انجام است.

وي عنوان کرد: نيروي انتظامي همکاري مطلوبي با گمرگ ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت داده و براي تحقق شعار سال، تلاش مضاعف خواهد داشت.

منتظرالمهدي درپاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در رابطه با انتشار کليپ قرآن سوزي در شبکه هاي اجتماعي مطرح کرد: عامل اين کليپ فردي 25 ساله به نام “سالار” است که قبل از انتشار کليپ به کشور نروژ فرار کرده است.

معاون اجتماعي ناجا توضيح داد: بررسي هاي صورت گرفته بيانگر اين است که متهم داراي جرايم ديگري نيز بوده و ردپايي از مشکلات روحي- رواني نيز در پرونده پزشکي وي قابل مشاهده است.

سردار منتظرالمهدي درباره ورود مجري شبکه «من و تو» به ايران و حضور در جشنواره فجر گفت: هرگونه ممنوعيت خروج و ورود به کشور صرفا در حوزه هاي خاص و با دستور قضايي قابل اجرا مي باشد.

وي تاکيد کرد: در حوزه سلامت فضاي مجازي، اقداماتي درحال انجام است.

سخنگوي پليس درباره طرح امنيت اجتماعي نيز گفت: هر آنچه رفتار ، منش و برگرفته از ارزش هاي اسلامي و ديني باشد اخلاقيات است. در تمام دنيا براي کشور هنجارهايي تعريف مي شود و مردم موظف به رعايت اين هنجارها هستند، اگر خلاف آن واقع شود قابليت پيگيري و برخورد را دارند.

وي يادآور شد: در کشور ما هنجارهاي پذيرفته شده مبتني بر قانون است ؛ امنيت يک پازل مي باشد و ابعاد مختلف رواني، مالي، جاني، اخلاقي و موارد ديگر را شامل مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي تأکيد کرد: مولفه امنيت اخلاقي از اهميت بيشتري برخوردار است چرا که امنيت هاي ديگر را تحت تأثير قرار مي دهد و مردم کوتاهي را در اين مورد را بر ما نخواهند بخشيد.

معاون اجتماعي ناجا همچنين با اشاره به انتشار عکسي در فضاي مجازي که در روز باراني مأمور وظيفه پليس راهور به کودک کار پناه داده افزود: اين اتفاق اتفاق خوبي است و از اين دست اتفاقات به وفور ديده مي شود .

وي ضمن قدرداني از عکاسي که به ثبت اين اتفاق خوشايند اقدام کرده است گفت: فرماندهي پليس پايتخت از سرباز وظيفه تقدير کرد.

سخنگوي ناجا در بخش ديگري از سخنانش از دستگيري يکي از عناصر منافقين در کشور آلباني خبر داد و افزود: فرد دستگير شده در انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي نقش داشته است.

وي از شناسايي و دستگيري خانمي در ايتاليا که با معرفي جعلي خود به عنوان کارمند بانک مرکزي اقدام به کلاهبرداري 270 ميليارد ريالي کرده بود نيز خبر داد و افزود: متهم فراري به عراق به اتهام ترانزيت مواد مخدر و فرار از زندان نيز رصد ، شناسايي و دستگير شد.

منتظرالهدي همچنين به استرداد يکي از تبعه هاي آذربايجان از قرقيزستان به جرم کلاهبرداري اشاره کرد.

وي در خصوص برخي مهماني هاي زنانه در باغ تالارهايي برخلاف موازين شرعي و اخلاقي گفت: بعضي از اين موارد در اماکن شخصي اتفاق مي افتد و چنانچه شکايتي عنوان و يا اينکه پليس اماکن متوجه شود با اخذ مجوز قضايي اقدامات لازم صورت مي پذيرد.

اين مقام مسئول تأکيد کرد: در صورت مشاهده چنين اتفاقاتي در اماکن عمومي حتما برخورد قانوني انجام مي شود.

سخنگوي ناجا در خصوص جمع آوري معتادان متجاهر مطرح کرد : معتقد هستيم فرايند اعتياد بايد در ايستگاه پيشگيري حل و فصل شود.

وي با اشاره به اينکه پليس بارها اعلام کرده است «در کسري از هفته مي تواند در راستاي جمع آوري معتادان متجاهر اقدام کند» گفت: يکي از بسترهاي حل اين معضل ايجاد مراکزي براي بازتواني است.

سردار منتظرالمهدي تأکيد کرد: به هر اندازه که ظرفيت نگهداري معتادان متجاهر ايجاد شود پليس اقدام به جمع آوري و برخورد مي کند.

وي اعلام کرد: برخورد با خرده فروشان و قاچاقچيان در دستور کار هميشگي پليس است.

سردار منتظرالمهدي همچنين در خصوص برگزاري برخي از ميهماني هاي مختلط در تالارهاي اطراف شهر گفت: برخي از اين تالارها تغيير کاربري داده اند و در واقع باغ و منزلي شخصي است که افراد سودجو اقدام به برگزاري چنين مراسمي مي کنند و در صورت مشاهده برخورد مي شود.

وي تأکيد کرد: در مراکز و باغ تالارهايي که مجوز دارند حتما بايد موارد قانوني و ابلاغي رعايت شود و اگر مورد خلاف قانوني در سرکشي ها و بازرسي هاي نيروي انتظامي و پليس نظارت بر اماکن عمومي مشاهده شود، برخورد صورت خواهد گرفت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *