نياز مالي نداشتم، براي هيجان سرقت مي کردم!

 جواني که در شمال پايتخت دست به سرقت مي‌زد، در اعترافتش عنوان کرد که نياز مالي نداشته و تنها براي هيجان دزدي مي‌کرده است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، ساعت 16 پنج شنبه (دوم اردبيهشت ماه) از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 ، وقوع يک فقره سرقت داخل خودرو به کلانتري 101 تجريش اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتري در خيابان شهيد اندرزگو و انجام تحقيقات اوليه مشخص شد که سارق يا سارقان اقدام به سرقت محتويات داخل صندوق عقب يک دستگاه خودرو سواري پارک شده در مقابل يک مجتمع مسکوني کردند.

دستگيري سارق :

با مراجعه مالباخته به کلانتري ، وي در اظهاراتش به مأموران تيم تجسس کلانتري عنوان داشت که خودرو را براي مدتي در مقابل مجتمع مسکوني محل زندگي خود پارک و به منزلش مراجعه کرد که سرقت در همين مدت زمان انجام شده است .

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندي پيش و به پيشنهاد اعضاي مجتمع اقدام به نصب سيستم هاي مداربسته در قسمت هاي ورودي مجتمع کرديم که در زمان سرقت، خودرو دقيقا در مقابل يکي از دوربين ها قرار داشت .

با توجه به اظهارات مالباخته ، مأموران تيم تجسس کلانتري 101 تجريش با بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين هاي مداربسته موفق به شناسايي يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ شدند که سرنشين نسبتا جوان آن اقدام به سرقت محتويات صندوق عقب خودرو مالباخته کرده بود ؛ در ادامه رسيدگي پرونده “محمدعلي . غ” ( 41 ساله ) به عنوان مالک خودرو پرايد و همچنين سارق داخل خودرو شناسايي و در ادامه ، در محل سکونتش واقع در منظقه نارمک دستگير شد .

پرونده در پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ 

در زمان دستگيري و بازرسي از مخفيگاه متهم ، مأموران موفق به کشف مقادير زيادي از انواع لوازم مسروقه از قبيل جعبه ابزار ، ساک ورزشي ، کيف دستي ، ابزار آلات ، دهها دستگاه ضبط خودرو و …. شدند که بنا بر اعتراف صريح متهم ، از دهها فقره سرقت صندوق عقب خودرو بدست آمده بود .

براين اساس، قرار قانوني از سوي داديار شعبه سوم دادسراي ناحيه 34 تهران صادر و “محمدعلي . غ” جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

اعترافات متهم
متهم پس از انتقال به پايگاه يکم پليس آگاهي صراحتا به دهها فقره سرقت صندوق عقب خودرو در مناطق مختلف شهر بويژه “شمال” و “شمال شرق” تهران اعتراف و عنوان داشت : تمامي اموال سرقت شده ، بي هيچ کم و کاست در داخل يکي از اتاق ها نگهداري مي شد که در زمان دستگيري تمامي آنها کشف و توقيف شد .

متهم در خصوص انگيزه سرقت خود به کارآگاهان گفت : هيچ گونه نياز مالي براي انجام سرقت نداشتم و تنها بواسطه هيجان اقدام به انجام سرقت کرده ام .

متهم که بنا بر ادعاي خود در سال هاي گذشته سابقه کسب عنوان در مسابقات بدنسازي استاني را نيز دارد ، در خصوص زمان آغاز سرقت هاي خود نيز به کارآگاهان گفت : ” [متأسفانه] از حدود يک سال پيش بود که بواسطه پيشنهاد يکي از دوستان خود شروع به مصرف شيشه کردم ؛ اوايل همه چيز جنبه تفريح داشت اما به مرور به مصرف شيشه اعتياد پيدا کردم با اين وجود ، نياز مالي انگيزه اي براي انجام سرقت ها نشد بلکه هر بار ، پس از مصرف شيشه و براي کسب هيجانِ بيشتر اقدام به سرقت مي کردم ” .

سرهنگ کارآگاه ” کرم يوسف وند ” ، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت :با توجه به اعتراف صريح متهم به دهها فقره سرقت در طول يک سال گذشته و بواسطه شناسايي ساير جرايم ارتکابي ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مقام قضائي صادر شده است ؛ لذا از کليه شکات و مالباختگان احتمالي که موفق به شناسايي تصوير متهم شده و يا خودرو آنها به شيوه سرقت از صندوق عقب مورد سرقت قرار گرفته ، دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات و همچنين شناسايي اموال به نشاني پايگاه يکم پليس آگاهي در اتوبان شهيد صدر (مسير شرق به غرب) – ابتداي خيابان شهيد قلندري شمالي مراجعه کنند .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *