دستگيري افغان‌هاي سارق منازل شمال پايتخت

 تعدادي جوان افغان که با حمله به خانه‌هاي زنان پولدار پايتخت دست به سرقت مي‌زدند، توسط پليس شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، 18 بهمن ماه سال گذشته از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 وقوع يک فقره سرقت منزل در منطقه ميني سيتي به کلانتري 164 قائم اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتري در محل و انجام تحقيقات اوليه مشخص شد که چند جوان افاغنه با تهديد چاقو و قمه ، اقدام به بستن دست و پاي شاکي و مادرش کرده و در ادامه وجوهات نقد داخل خانه و همچنين طلا و جواهرات شاکي و مادرش را سرقت کردند.

 با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع “سرقت به عنف منزل” و به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 34 تهران ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته
شاکي پرونده پس از حضور در پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چند روز پيش ، چند جوان افاغنه به عنوان گچ کار به منزل من آمدند و طي اين چند روز در خانه من حضور داشتند ؛ من نيز به همراه مادرم به تنهايي زندگي مي کنم و آنها در طي اين چند روز متوجه اين موضوع شده بودند ؛ حدودا ساعت 2 بامداد  08/11/1394در حالي که بواسطه انجام گچ کاري ، من و مادرم داخل يکي از اتاق ها در حال استراحت بوديم ، متوجه باز شدن در خانه شدم ؛ از اتاق بيرون آمدم تا موضوع را بررسي کنم که ناگهان دو نفر از کارگران افاغنه به نام هاي “عليرضا” و “نعيم” به سمت من حمله ور شده و با تهديد چاقو مرا مجبور به سکوت کردند ؛ آنها ابتدا دست و پا و دهان من و مادرم را بسته و داخل يکي از اتاق ها حبس کرده و سپس اقدام به سرقت تمامي طلا و جواهرات و همچنين وجه نقد داخل خانه به ارزش تقريبي 40 ميليون تومان کرده و سپس از خانه خارج شدند.

وقوع سرقت مشابه
با آغاز رسيدگي به پرونده سرقت به عنف منزل در منظقه ميني سيتي و در شرايطي که کارآگاهان بدنبال شناسايي مخفيگاه متهمان و دستگيري سارقان آن بودند ، وقوع سرقت مشابه ديگري اين بار در منطقه فرمانيه – خيابان ديباجي شمالي به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام شد که طي آن چند جوان افاغنه به همان شيوه و شگرد اقدام به سرقت 150 ميليون توماني کرده بودند.

با حضور کارآگاهان در محل سرقت اخير در منطقه فرمانيه و انجام تحقيقات اوليه مشخص شد که در اين خانه ، شاکي به همراه مادر و خواهر کوچکترش زندگي مي کند.

شاکيه در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:حدودا ساعت 12:00 ،  دوم اسفند ماه سال گذشته متوجه سر و صداي مادرم از داخل اتاق پذيرايي شدم ؛ قصد خارج شدن از اتاق خود را داشتم که ناگهان يک نفر از پشت سر به من حمله ور شد و با چاقو مرا تهديد کرد که “صدايت در نيايد” . بسيار ترسيده بودم ؛ زماني که داخل اتاق پذيرايي آورده شدم ، مادرم را مشاهده کردم که با دست و پاي بسته شده بر روي صندلي قرار داشت و يک جوان افغان نيز با چاقو بالاي سرش ايستاده بود ؛ خواهر کوچکترم نيز داخل يکي ديگر از اتاق ها حبس شده بود . سارقان با رشته اي پلاستيکي ، دستانم را از پشت سر و دهانم را نيز با پارچه اي بستند تا مانع از کمک خواستن من شوند ؛ آنها پس از بريدن طلا و جواهرات داخل دستان من و مادرم به سراغ گاو صندوق رفته ، طلا و جواهرات و همچنين وجوه نقد داخل آن را سرقت کرده و از محل متواري شدند.

دستگيري سه عضو گروه سارقان:

کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي با اطمينان از انجام دو سرقت توسط يک گروه از سارقان ، دستگيري “عليرضا . ” (27 ساله) و “نعيم . ” (25 ساله) را در دستور کار خود قرار دادند.

با شناسايي مخفيگاه “عليرضا” در شهرستان ورامين – منطقه خيرآباد ، کارآگاهان به اين محل مراجعه و در تحقيقات پليسي اطلاع پيدا کردند که عليرضا از اين محل متواري شده است ؛ با انجام اقدامات دقيق پليسي ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که “عليرضا” پس از متواري شدن از منطقه خيرآباد ، به تازگي و به عنوان نگهبان در يک مجتمع مسکونيِ در حال ساخت و ساز مشغول به کار شده است که بلافاصله کارآگاهان با شناسايي دقيق اين محل در منطقه سعادت آباد ، در تاريخ 12/02/1395 موفق به دستگيري عليرضا شدند.

با دستگيري “عليرضا . خ” به عنوان سرکرده گروه ، مخفيگاه دو متهم ديگر پرونده به نام هاي “نعيم . ” و “فريد . ” (هر دو نفر 25 ساله) در يک خانه مجردي در منطقه خيرآباد شناسايي و در همان تاريخ دستگير و به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند.

شناسايي تعداد ديگري از شکات و مالباختگان:
در بازرسي از مخفيگاه متهمان ، کارآگاهان موفق به کشف تعدادي گوشي تلفن همراه و همچنين مقاديري طلا و جواهرات شدند که آنها صراحتا به مسروقه بودن تمامي اين اموال اعتراف کردند ؛ همچنين يک دستگاه موتورسيکلت نيز  از آنها کشف شد که در بررسي سوابق موتور سيکلت مشخص شد که داراي سابقه سرقت در شهرستان ورامين است.

يکي از مالباختگان که متهمان در منطقه اوشان اقدام به زورگيري گوشي تلفن همراه و يک رشته گردنبند طلا از وي کرده بودند ، پس از حضور در پايگاه يکم پليس آگاهي و شناسايي دقيق متهمان به کارآگاهان گفت :  عصر سيزدهم بهمن ماه سال گذشته  با خودرو شخصي خود وارد پارکينگ مجتمع شدم ؛ همزمان با ورود به پارکينگ ، جواني افاغنه نيز در حال زدن برچسب آگهي بر روي ديوار مجتمع مسکوني ما بود . داخل پارکينگ و به محض پياده شدن از ماشين ، ناگهان همان جوان افاغنه را با چاقو در مقابل خود مشاهده کردم ! قصد فرياد زدن داشتم که اين شخص با ضربه اي شديد که به صورتم زد مرا بر روي زمين انداخت و با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه و يک رشته گردنبند طلا از من کرد و به سرعت از محل متواري شد. 

مالباخته اي ديگر که متهمان در شهرستان ورامين اقدام به سرقت موتورسيکلت و ديگر اموال وي و همسرش کرده بودند ، پس از شناسايي آنان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : به همراه همسرم [داخل خانه سرايداري محل زندگي خود در يک گاوداري ] در حال استراحت بوديم که متوجه ورود يک نفر از طريق ديوار به داخل گاوداري شدم ؛ با باز شدن دربِ گاوداري چند نفر ديگر نيز وارد شده و با تهديد چاقو و قمه مرا مجبور به تسليم کردند . آنها دست و پاي من و همسرم را داخل اتاق نگهباني بسته و در ادامه اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه ، طلا و جواهرات متعلق به همسرم ، مبلغ 400 هزار تومان پول و همچنين موتورسيکلت [ طرح ] هوندا 125 متعلق به گاوداري کرده و از محل خارج شدند.

در ادامه رسيدگي به پرونده و با شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان و شناسايي دقيق آنان ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهمان با استفاده از موتورسيکلت هوندا 125 قرمز رنگ سرقت شده از گاوداري و همچنين به صورت پياده نيز اقدام به انجام چندين فقره زورگيري و انجام سرقت هاي به عنف گوشي هاي تلفن همراه و طلا و جواهرات از افراد پياده و رهگذر کردند که تعدادي از اين مالباختگان شناسايي و به پايگاه يکم پليس آگاهي دعوت شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم يوسف وند ، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : با توجه به شناسايي دقيق متهمان توسط تعدادي از شکات و مالباختگان ، کشف اموال مسروقه و به جهت شناسايي ساير جرايم ارتکابي ، قرار قانوني از سوي مقام قضائي صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داده شدند لذا از کليه شکات و مالباختگاني که توسط چند جوان افاغنه و به شيوه و شگردهاي مختلف مورد تهديد ، زورگيري ، سرقت اموال و … قرار گرفتند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ در اتوبان شهيد صدر – مسير شرق به غرب – ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *