دزدان محله شوش و مولوي به دام افتادند/ اين دو برادر را شناسايي کنيد

 دو برادر که اقدام به سرقت محموله‌هاي کسبه در محدوده‌هاي شوش و مولوي مي‌کردند، توسط پليس پايتخت دستگير شدند.
 به گزارش   سادس به نقل از پايگاه خبري پليس،12 اسفند ماه سال گذشته مأموران کلانتري 116 مولوي به راکبان دو دستگاه موتورسيکلت مشکوک شده و به آنها دستور ايست دادند.

با وجود دستور ايست پليس ، سرنشينان دو موتورسيکلت اقدام به فرار کردند ؛ اما طي تعقيب و گريزي ، يکي از موتورسوارها به همراه يک قبضه سلاح سرد مقاديري البسه و پوشاک بسته بندي دستگير و به کلانتري 116 مولوي منتقل شد .

همزمان با انتقال “جواد . پ” ( 28 ساله ) به کلانتري 116 مولوي ، راننده يک دستگاه خودرو وانت در کلانتري حاضر شد و در خصوص بارکني و سرقت قسمتي از بار پوشاک خود توسط راکبان دو دستگاه موتورسيکلت اقدام به طرح شکايت کرد که با مشاهده “جواد . پ” ، بلافاصله او را به عنوان يکي از سارقان مورد شناسايي قرار داد .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع “سرقت به شيوه بارکني” و به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسراي ناحيه 12 تهران  ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقيقات پليسي

با انتقال متهم به پايگاه هفتم پليس آگاهي و آغاز رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان در اولين مرحله به بررسي سوابق متهم “جواد . پ” پرداخته و اطلاع پيدا کردند که وي از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت بوده و بارها دستگير و روانه زندان شده است ؛ “جواد . پ” که چاره اي جز اعتراف و بيان حقيقت نداشت ، برادرش به نام مازيار ( 26 ساله ) را همدست متواري خود معرفي کرد که بلافاصله مازيار نيز به عنوان يکي از مجرمان سابقه دار با بيش از هفت سابقه دستگيري مورد شناسايي قرار گرفت .

اعترافات متهم 

“جواد” در اعترافاتش ، در خصوص نحوه انجام سرقت به کارآگاهان گفت : “خودروهاي وانت و بعضا موتورسيکلتي را که در محدوده بازار تهران  و يا منطقه مولوي اقدام به بارگيري محموله لباس و پوشاک مي کردند ، تعقيب مي کرديم ؛ در پشت چراغ قرمز و يا توقف ايجاد شده بر اثر ترافيک ، اقدام به سرقت قسمتي از محموله هاي آنها مي کرديم ؛ اگر رانندگان يا سرنشينان خودروها و يا موتورسيکلت قصد مقاومت داشتند ، در آن صورت با تهديد چاقو سرقت خود را به شيوه زورگيري انجام مي داديم .

دستگيري دومين برادر :

با شناسايي “مازيار” به عنوان دومين متهم پرونده ، محل تردد وي در منطقه شوش شناسايي و تحت مراقبت هاي نامحسوس پليسي قرار گرفت ؛ اين در حالي بود که مازيار با اطلاع از دستگيري برادرش ، بلافاصله متواري شده بود .

سرانجام 24 فروردين ماه ، کارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي با شناسايي محل تردد مازيار در منطقه شوش وي را دستگير و به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل کردند ؛ مازيار نيز در همان تحقيقات اوليه ، صراحتا به دهها فقره بارکني بهمراه برادرش جواد اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه شمس الدين ميرزکي ، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعتراف صريح متهمان به دهها فقره سرقت به شيوه بارکني در محدوده مراکز تجاري بويژه در بازار تهران و منطقه مولوي ، شناسايي دقيق آنان از سوي بيش از 20 مالباخته و به جهت شناسايي ساير جرايم ارتکابي و همچنين شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير آنها از سوي بازپرس  پرونده صادر شده است ؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان شهداي پانزدهم خرداد – جنب کلانتري 113 بازار مراجعه کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *