حمايت امام جمعه قم از اجراي طرح امنيت اخلاقي

 امام جمعه قم با اشاره به اجراي طرح امنيت اخلاقي توسط نيروي انتظامي گفت: از اجراي اين طرح حمايت مي‌کنيم و دستگاه‌هاي ديگر نيز بايد نيروي انتظامي را در اجراي طرح ياري کنند.
 به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، آيت‌الله “سيد محمد سعيدي” در خطبه‌هاي نماز جمعه قم با بيان اينکه انسان متقي همه شئون زندگي خود را امانت الهي مي‌داند، بيان کرد: جان انسان امانت الهي و متعلق به خود انسان نيست و همانگونه که انسان حق ندارد به جان و مال ديگران آسيب برساند حق ندارد که به جان و مال خود نيز آسيب برساند.

وي با اشاره به اينکه انسان بايد مراقب صرف کردن عمر، مال و وقت خود بوده و در محدوده شرع حرکت کند، اضافه کرد: نبايد ساعت‌ها وقت افراد پاي فضاهاي مجازي تلف شود.

امام جمعه قم با بيان اينکه روش‌هاي کفار براي خاموش کردن نور خدا متنوع و گسترده بوده است، افزود: محاصره اقتصادي، توهين و تهمت، حمله نظامي و تحميل جنگ بر مؤمنين، تحريک عوامل داخلي و ستون پنجم و منافقين، ايجاد اختلاف و تفرقه به ويژه بين شيعه و سني، تلاش براي ايجاد فرقه‌هاي دروغين در موضوع مهدويت، تقسيم سرزمين‌هاي اسلامي به سرزمين‌هاي کوچک، اشغال سرزمين قدس قبله اول توسط صهيونيست‌ها و تصرف قبله دوم توسط وهابي‌هاي بي‌لياقت، ترويج فرهنگ ابتذال و رواج فحشا و منکرات از اقدامات صورت گرفته براي خاموش کردن نور اسلام است.

وي بيان کرد: دشمنان اسلام بدانند که راه به جايي نخواهند برد و خداوند با ظهور حضرت مهدي(عج) نور خود را تمام کرده و بساط کفر و استکبار برچيده خواهد شد.

آيت الله سعيدي با بيان اينکه يکي از مصاديق تقوا، رعايت تقوا در فضاي مجازي است، اظهار کرد:‌ کساني که به جواز شرعي و قانوني نشر يک مطلب دست نيافته‌اند بايد از انتشار آن خودداري کنند.

وي با اشاره به 26 ارديبهشت سالروز اشغال فلسطين و اعلام موجوديت رژيم اشغالگر قدس بيان کرد: ‌اين اشغال با توطئه انگلستان حيله‌گر صورت گرفت و بلافاصله از طرف آمريکا و شوروي به رسميت شناخته شد.

وي با اشاره به اينکه اکنون 68 سال است که فلسطيني‌ها و اسرائيلي‌ها در خصوص اين اشغال ننگين مبارزه و مذاکره مي‌کنند گفت: در طول اين مذاکرات جز تحقير، آزار، شکنجه و اشغال سرزمين‌هاي بيشتر و توسعه شهرک‌هاي صهيونيست نشين عايد فلسطيني‌ها نشد.

امام جمعه قم ادامه داد: آمريکايي‌ها در اين مذاکرات به منافع صهيونيست‌ها توجه داشته و کمترين توجهي به منافع فلسطيني‌ها نداشتند. نمونه ديگر اعتماد به آمريکا قذافي است ، وقتي که تسهيلات اتمي کشورش را به آمريکا داد، تحريم‌ها چند برابر افزايش يافت و خودش گرفتار ذلت و خواري شده و در نهايت کشته شد و امروز هم ليبي وضعيت نابساماني دارد.

وي تصريح کرد: آمريکا و اسرائيل به هيچ وجه به تعهدات خود پايبند نيستند و غربي‌ها هم در برابر تعهدات خود با توجه به موضع آمريکا، نصفه و نيمه عمل مي‌کنند.

آيت الله سعيدي با اشاره به اينکه 2 ميليارد دلار از اموال کشور به سرقت رفته و تحريم‌هاي جديد عليه ايران وضع شده است، گفت: اين شرايط نتيجه اعتماد به دولتي است که اساس آن بر پايه ظلم، برده کشي، قتل و غارت بنا نهاده شده است.

وي با اشاره به اينکه ايران در مذاکرات به دنيا ثابت کرد که از موضع عزت، قدرت و حکمت اهل مذاکره هستيم و با دنيا تعامل مي‌کنيم، افزود: ايران اسلامي اثبات کرد که اهل درگيري و شروع کننده جنگ نبوده و نخواهد بود و راه منطق را طي مي‌کند و به هر کشور و دولتي که به ما احترام بگذارد، احترام مي‌گذارد و مذاکره کنندگان با اين روند فضاي مسموم که عليه ما در دنيا شکل گرفته بود را شکستند.

آيت الله سعيدي ادامه داد: آمريکايي‌ها در برابر حسن نيت مسئولان ما سرقت اموال، وضع تحريم‌هاي جديد و ادامه تبليغات اسلام هراسي و ايران هراسي را دنبال کردند و منطق آنها اين گونه نيست که حقي را به کشور ضعيف بدهند.

امام جمعه قم با اشاره به اوضاع کشور سوريه خاطرنشان کرد: کشورهاي مزدور و خائن منطقه با حمايت آمريکا و صهيونيست‌ها چندين هزار نفر از مردم مظلوم اين کشور را کشته و زيرساخت‌هاي اين کشور را تخريب کرده‌اند و بر خلاف همه موازين کشورهاي دنيا مي‌گويند که بشار اسد نبايد رئيس جمهور سوريه باشد.

وي با اشاره به حمايت ايران اسلامي، حزب‌الله و فاطميون از ارتش سوريه بيان کرد: پيروزي‌هاي ارتش سوريه در برابر دشمنان به خاطر همراهي‌هاي ما بوده است و در روزهاي اخير هم در پي خيانت آمريکايي‌ها شاهد به شهادت رسيدن فرزنداني از لشکر مازندران بوديم.

آيت الله سعيدي با بيان اينکه به صراحت اعلام مي‌کنيم که به آمريکايي‌ها هرگز اعتماد نداشته و نخواهيم داشت، اظهار کرد: از مسئولان انتظار داريم از رفتاري که دشمن را به طمع مي‌اندازد خودداري کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اجراي طرح امنيت اخلاقي توسط نيروي انتظامي افزود: از اجراي اين طرح حمايت مي‌کنيم و دستگاه‌هاي ديگر نيز بايد نيروي انتظامي را در اجراي طرح ياري کنند.

توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سنگ‌اندازي حکام سعودي در مسير اعزام زائران ايراني به مراسم حج بيان کرد: آل ‌سعود نشان داد که توان و لياقت مديريت حج را ندارد. مراجع عظام تقليد نيز در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي فتواي خود را درباره حج در شرايط فعلي بيان کردند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *