تمام قوا از ظرفیت های کشور برای ریشه کنی فساد استفاده کنند

 

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و همه دستگاه‌های حکومتی باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای ریشه کن کردن فساد استفاده کنند؛ چرا که فساد مانع پیشرفت و توسعه است و باعث یاس و ناامیدی در بین سرمایه گذاران و مردم می شود.

 

به گزارش سادس به نقل از خبربان ، قدرت الله حمزه شلمزاری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خدامحوری، مردمداری، ساده زیستی، عدالت محوری، پرهیز از اشرافی گری، صداقت، اخلاص، حمایت از مستضعفان و مدیریت جهادی از مهم‌ترین پیام‌های اربعین است.

نماینده مردم اردل و فارسان خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: انتظار و خواسته مردم انقلابی ایران از ما توجه و عمل به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری است که بهترین شیوه برای مبارزه با فقر، فساد، بیکاری و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، عمل به شعارهای سال است. مجلس و دولت باید به صورت جهادی پیگیر تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی باشد.

حمزه با تاکید بر اینکه مجلس و همه دستگاه های حکومتی باید از تمام ظرفیت های کشور برای ریشه کن کردن فساد استفاده کنند، گفت: چرا که فساد مانع پیشرفت و توسعه است و باعث یاس و ناامیدی در بین سرمایه گذاران و مردم می شود. برای رونق تولید باید از ظرفیت های بخش خصوصی و بانک ها استفاده کرد. با قوانین و سیاست گذاری های فعلی در بانک ها که فسادزا است نمی توان از تولید حمایت کرد، از این رو اول باید قانون بانکداری را اصلاح کرد و بعد انتظار پیشرفت و توسعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دو ابرچالش مزمن عامل عدم توسعه و پیشرفت در کشور است، اظهار کرد: نخست ناکارآمدی فراگیر و عدم شایسته سالاری در به کارگیری نیرو و عزل و نصب ها که نشات گرفته از حزب بازی، رفیق بازی، فامیل بازی، پارتی بازی و قوم گرایی است که در بعضی از دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش وجود دارد، البته بنده بارها به اطرافیان وزیر تذکر داده ام اما نتیجه ای نداشت که احتمالا به سوال و استیضاح وی بینجامد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه گفت: موضوع دوم تعارض منافع است که کمر اقتصاد و بخش خصوصی را خم کرده و انتظار از دولت این است که با جدیت با این دو عامل فسادزا و دشمن پسند مبارزه کند تا مردم شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی در کشور باشند. همچنین دولت باید علاوه بر اصلاح پرداخت یارانه ها نسبت به اصلاح ساختار بودجه، تقویت تولید، دولت الکترونیک و شفافیت، سرمایه گذاری و اشتغال زایی، کنترل رشد نقدینگی، تقویت ارتباط با کشورهای دنیا با اولویت همسایگان و کشورهای مسلمان، توسعه تجارت، اندیشه و اقدام برای ساختار تورم و تغییر در وضعیت مذاکرات احیای برجام با محوریت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع مردم و فرمایشات رهبری اقدام کند.

حمزه شلمزاری افزود: از معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر نیرو، وزیر جهاد، رئیس بنیاد مسکن، استاندار، مدیران استانی و شهرستانی به ویژه رئیس سازمان مدیریت بحران به خاطر بازدید میدانی از مناطق زلزله زده و سیل زدگان استان تشکر می کنم. مردم حادثه دیده استان منتظر اقدام جهادی شما برای جبران و بازسازی خسارات هستند.

این عضو مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: انتظار می رود دولت نسبت به حقوق و مزایای پرسنل قوه قضائیه و کارکنان فراجا عنایت ویژه داشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حقوق برخی مردم در دهک بندی ها رعایت نشده، وزارت تعاون باید در این خصوص تجدید نظر کند و همچنین وزیر راه با توجه به اینکه پیمانکاران سختکوش استان به صورت جهادی، فعالیت می کنند باید اقدامات آنها را تسهیل کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *