اضافه شدن ۹ نفر به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی

اضافه شدن ۹ نفر به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی ۹ نفر را به فهرست تالار مشاهیر خود اضافه کرد.

به گزارش سادس و به نقل از سایت اتحادیه جهانی کشتی، سائوری یوشیدا و کائوری ایچو که دو کشتی‌گیر زن ژاپن که ۷ مدال طلای المپیک و ۲۳ مدال طلای قهرمانی جهان را به دست آوردند در بین ۹ اسطوره ای بودند که  به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی راه یافتند. 

در مراسمی که در بلگراد میزبان مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ برگزار شد، ۹ نفر از افراد مرتبط با کشتی وارد تالار مشاهیر این اتحادیه شدند.

سائوری یوشیدا و کائوری ایچو زمانی که کشتی زنان برای اولین بار در المپیک ۲۰۰۴ آتن به بازیهای المپیک اضافه شد توانستند مدال طلا به دست بیاورند و الهام بخش نسل بعدی خود شدند. 

ایچو زمانی تاریخ ساز شد که اولین کشتی گیر و اولین ورزشکار زن در تاریخ المپیک شد که چهار مدال طلای متوالی المپیک را به دست آورد. او در بیشتر دوران حرفه‌ای خود در وزن ۶۳ کیلوگرم رقابت کرد. پس از پیروزی بزرگ ایچو در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای چهارمین طلای خود، او جایزه “افتخار مردم” که دولت ژاپن برای تجلیل از افرادی در ورزش، سرگرمی و فرهنگ اعطا می‌کند را به دست آورد.

اعضای جدید تالار مشاهیر در کشتی فرنگی،  پرتی اوکولا از فنلاند و گئورگ برچئانو از رومانی بودند که هر دو برنده طلاهای المپیک و جهان هستند.

در کشتی آزاد برادران آمریکایی جان و بن پیترسون نیز وارد تالار مشاهیر شدند. 

قهرمان کشتی زنان هیتومی اوبارا از ژاپن دیگر فردی بود که وارد فهرست تالار مشاهیر اتحادیه جهانی شد.

در رده مربیان، یوری شاهمرادوف از روسیه وارد فهرست تالار مشاهیر شد. او که در سال ۱۹۷۰ قهرمان جهان و سه بار قهرمان اروپا بود و مربی ۱۶ کشتی‌گیر زن و مرد بوده است که بین سال های ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۲ به چندین مدال طلای المپیک دست یافتند.

در نهایت اورستس مولینا داوری که در چهار دهه مختلف در المپیک قضاوت کرد نیز به این فهرست اضافه شد. او که مدت ها مربی و سرداور بود، سمت نایب رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی  را از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در اختیار داشت. او مسابقات المپیک را در سال های ۱۹۸۰، ۱۹۸۴، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ قضاوت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *