مرگ دومین مظنونِ حملات مرگبار در کانادا/ ابهام درباره آزادیِ مجرم سابقه‌دار

دومین فرد مظنونی که همراه با برادرش در حمله با چاقو ۱۰ نفر را در منطقه بومیان کانادا کشته بود، روز چهارشنبه دستگیر شد اما ساعاتی بعد از دستگیری بر اثر شوک جسمی در بیمارستان مرد.

به گزارش سادس، خبر رسمی پایان یافتن تعقیب و گریز چهار روزه “مایلز ساندرسون”، مظنون ۳۰ ساله در یک کنفرانس خبری پس از مرگ او منتشر شد.

جسد برادر بزرگتر او، “دیمین ساندرسون” ۳۱ ساله نیز روز دوشنبه در چمنزاری در منطقه “جیمز اسمیت کری” در “ساسکاچوان” پیدا شد.

به گفته پلیس، دو برادر مظنون به ارتکاب این حملات، روز یکشنبه ۱۰ نفر را با ضربات چاقو کشتند و ۱۸ نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

پلیس همچنین گفت: علت مرگ دیمین ساندرسون که ممکن است در جریان یک چاقوکشی بدست برادر کوچکترش کشته شده باشد، هنوز در دست بررسی است.

به گزارش رویترز، این یکی از مرگبارترین حملات تاریخ مدرن کانادا در جامعه بومیان آن کشور به شمار می‌رود.

پلیس جزئیات زیادی در مورد قربانیان ارائه نکرده است. برخی از رهبران بومیان کانادا این قتل‌ها را با مصرف مواد مخدر مرتبط می‌دانند. اما پلیس هنوز مواد مخدر یا الکل را عاملی برای این قتل‌ها عنوان نکرده است.

به گفته پلیس، ماموران درحالی که ساندرسون با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت فرار می کرد او را تعقیب کردند. خودروی او در یک جوی آب افتاد و ماموران هنگام بازداشت او در داخل اتومبیلش چاقویی پیدا کردند.

پلیس می‌گوید که ساندرسون به فاصله کوتاهی بعد از دستگیری وارد شوک جسمی و به بیمارستان منتقل شد و در همانجا مرگ او اعلام شد.

دستیار رئیس پلیس محلی جزئیات بیشتری ارائه نکرد و گفت که علت مرگ در جریان معاینات بعدی تعیین خواهد شد.

یک مقام که از او نام برده نشد پیشتر به رسانه‌های محلی گفته بود که ساندرسون در پی خودزنی مرده است.

گزارش‌ها حاکیست ۱۰ نفر از مجروحان همچنان در بیمارستان بستری هستند که حال سه نفر آنها وخیم است.

ابهام درباره آزادی مجرم، به رغم سوابق کیفری سنگین

بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، پلیس همچنین گفت که مایلز ساندرسون سابقه کیفری طویل و سنگینی داشت و پلیس او را به خوبی می‌شناخت.

اکنون این سوال مطرح شده است که او چرا با این سوابق از زندان آزاد شده بود.

هیات عفو کانادا روز سه‌شنبه گفت که علت آزادی مایلز ساندرسون پیش از زمان مقرر از زندان را بررسی خواهد کرد. او به خاطر ارتکاب جرایم متعدد در حال گذراندن چهار سال حبس بود.

این هیات در ماه فوریه مدعی شده بود که مایلز ساندرسون خطری نامتناسب متوجه جامعه نمی‌کند و آزادی او با تسهیل روند بازپروری به امنیت جامعه کمک خواهد کرد.

با این حال پلیس ساسکاچوان پیش‌تر تایید کرد که از ماه مه به دنبال مایلز ساندرسون بوده است، زمانی که او ملاقات های مقرر با مددکار اجتماعی را متوقف کرد و نام او به عنوان “در غیبت غیرقانونی” ثبت شد.

اسناد عفو نشان می‌دهد که مایلز ساندرسون یک دهه سابقه ارتکاب جرم از جمله ۵۹ مورد محکومیت دارد. اینها شامل تعرض، تهدید و سرقت می‌شود.

“مارکو مِندِسینو”، وزیر ایمنی عمومی به خبرنگاران گفت: می‌خواهم از دلایل این تصمیم (عفو) آگاه شوم. اتفاقی که در این مورد افتاده به شدت مرا نگران می‌کند.

پلیس هنوز در مورد انگیزه احتمالی مظنونان در این حملات چیزی نگفته و هم اکنون در حال تحقیقات پزشکی قانونی در ۱۳ صحنه قتل و جراحت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *