امنيت از ضروريات زندگي ما است

معاون امنيتي وزير کشور گفت: امنيت يکي از موضوعات مهمي است که ذهن را درگير کرده و از ضروريات زندگي ما است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پليس ، هشتمين اجلاس بين المللي ايکائو MRTD با هدف مقابله با جرايم سازمان يافته و تبادل اطلاعات و تجربيات کشورهاي موفق در حوزه اسناد هويتي در مرکز همايش هاي بين المللي کيش آغاز به کار کرد.

 در اين مراسم “حسين ذوالفقاري” معاون امنيتي وزير کشور با بيان اينکه امنيت يکي از موضوعات مهمي است که ذهن را درگير کرده و از ضروريات زندگي ما است، گفت: صاحب نظران امنيت را بر دو بخش داخلي و خارجي تقسيم مي کنند در حالي که اين دو ، مقوله اي وابسته هستند و ارتباط تنگاتنگي با يکديگر دارند.

وي با اشاره به اينکه مشکلات امنيتي امروز چنان گسترده شده که ذهن بشر را درگير کرده است، تصريح کرد: در مسير رسيدن به امنيت چيزي جز مشارکت جمعي اين امر را عملي نمي کند.

ذوالفقاري گفت: ايجاد امنيت بدون تسهيلات و ملزومات توسط دولت ها کامل نخواهد بود و نيز توسعه زير ساخت ها امنيت داخلي و بين المللي را به همراه خواهد داشت.

وي با بيان اينکه مکانيزه سازي سيستم هاي امنيتي و توسعه فعاليت هاي بيومتريک تشخيص هويت را آسان کرده است، ادامه داد: اغلب تروريست ها با استفاده از مسير هاي هوايي اقدام به جابجايي مي‌کنند و اين امر نياز به رسيدگي دارد که البته خيلي از کشور ها اقدامات خوبي در زمينه‌هاي الکترونيکي کردن گذرنامه ها انجام داده‌اند و با استفاده از شناسه هاي بيومتريکي و اعمال آن در اسناد مسافرتي سبب ارتقاي دقت در تردد ها شده اند.

هشتمين اجلاس بين المللي ايکائو با حضور بيش از 50 کشور خارجي با همکاري سه وزارتخانه کشور، اطلاعات،  وزارت امور خارجه و مشارکت سازمان هواپيمايي کشوري، سازمان ثبت احوال، قوه قضائيه، دستگاه هاي عضو ستاد گذرنامه و ناجا در حوزه تخصصي اسناد مسافرتي و هويتي قابل خواندن با ماشين MRTD به مدت سه روز در جزيره کيش در حال برگزاري است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *