سرمربی پینگ‌پنگ زنان: هیچکس انتظار مدال ندا شهسواری را نداشت

سرمربی پینگ‌پنگ زنان: هیچکس انتظار مدال ندا شهسواری را نداشت

حمیده ایرانمنش در مورد کسب مدال انفرادی ندا شهسواری در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: کسی انتظار کسب مدال در بخش انفرادی را نداشت چون سرمایه‌گذاری روی بخش تیمی بود.

به گزارش سادس، تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی به مدال طلا رسید و از عنوان قهرمانی دور قبل خود دفاع کرد. از طرفی در بخش انفرادی هم ندا شهسواری و شیما صفایی نماینده‌های پینگ‌پنگ ایران بودند که شهسواری موفق شد مدال نقره مسابقات را از آن خود کند.

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران در مورد این مسابقات به سادس گفت: ابتدا مسابقات انفرادی برگزار شد که دو نفر مجاز به شرکت بودند. ما هم بر اساس رنکینگ جهانی شهسواری و صفایی را انتخاب کردیم. ۱۴ کشور در بخش انفرادی و تیمی شرکت کرده بودند که از نظر کمیت یکی از پرتعدادترین مسابقات در بازی‌های کشورهای اسلامی بود.

او در ادامه افزود: پیش از این خانم شهسواری یک بار در بخش انفرادی سوم شده بود و تا به حال فینالیست نشده بودیم. کسی هم انتظار کسب مدال در بخش انفرادی را نداشت چون سرمایه‌گذاری روی بخش تیمی بود. ندا در نیمه‌نهایی رنکینگ ۸۰ دنیا را برد که خیلی مهم بود. حریف فینال چپ دست بود، ندا هم خیلی روی نیمه‌نهایی وقت گذاشته بود و نتوانست در فینال طلا بگیرد. هرچند کارش ارزشمند بود.

ایرانمنش در مورد سطح رقابت‌های تیمی گفت: هشت تیم شرکت کرده بودند که در دو گروه قرار داشتند. ما در جدول دو با بنگلادش، ازبکستان و آذربایجان بازی کردیم. در مرحله گروهی همه مسابقات را سه بر صفر بردیم. البته در بازی با ازبکستان این انتظار را نداشتم چون با تیم اصلی شرکت کرده بود اما خوشبختانه با ترکیب خوب و همت بازیکنان این بازی را هم بردیم.

او در ادامه افزود: گروه نسبتا سختی داشتیم اما خوشبختانه به عنوان سرگروه به نیمه‌نهایی صعود کردیم و حریف مالدیو شدیم. این تیم سال گذشته در مسابقات آسیایی هم‌گروه‌ ما بود و به راحتی شکستش دادیم اما در یک سال و نیم اخیر خیلی پیشرفت کرده است که دور از انتظار بود. شاید در آینده‌ای نه چندان دور یکی از رقبای اصلی ما باشد. در فینال هم با ترکیه بازی داشتیم. شاید روی کاغذ شانس پیروزی ترکیه در مقابل ما ۷۰ به ۳۰ بود و من هم ۵۵ به ۴۵ احتمال برد ترکیه را می‌دادم چون از نظر رنکینگ و آمادگی خیلی خوب بود. خوشبختانه این تیم را به خوبی آنالیز کرده بودیم و با ترکیب مناسب پیروز شدیم.

ایرانمنش در مورد برنامه‌ تیم ملی برای قهرمانی جهان که مهرماه برگزار می‌شود، گفت: اوایل شهریور خانم شهسواری و حاجیلو به همراه دو نفر دیگر از بازیکنان که ملی‌پوش نیستند، با هزینه شخصی به تور بین‌المللی چک اعزام می‌شوند. بعد از آن استراحت کوتاهی داریم و وارد اردو می‌شویم. زمان اردو را هم به فدراسیون ارائه داده‌ایم و منتظر تائید هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *