حقوق‌های نجومی از نجومی‌بگیران پس گرفته شود/ سن بازنشستگی اصلاح شود

سادس/گلستان مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام حقوق های نجومی را پول ناحق دانست و گفت: باید ضمن قطع حقوق های نجومی، پول های مازاد نیز از نجومی بگیران پس گرفته شود.

محمدحسن قدیری ابیانه در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان، اظهار کرد: در دنیا با افزایش امید به زندگی سن بازنشستگی نیز افزایش پیدا کرده اما در کشورمان سن بازنشستگی نه تنها افزایش پیدا نکرده که عده ای زودتر از موعد بازنشسته شدند تا جوانان مشغول به کار شوند و به این ترتیب دولت بزرگتر شد.

وی با بیان اینکه در دنیا نسبت شاغلان به بازنشستگان هفت به یک است اما در ایران تعداد بازنشستگان بیش از شاغلان است، افزود: بیش از چهار میلیون بازنشسته در کشورمان وجود دارد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اینکه اگر دولت سالانه 200 هزار میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگان کمک نکند صندوق های بازنشستگی نمی توانند حقوق بازنشستگان را پرداخت کنند، بیان کرد: هشت و نیم میلیون نفر از افراد در کشورمان حقوق بگیر هستند و قبل از تحریم بودجه کشور کفاف حقوق ها را نمی کرد لذا مجبور بودند پول بی پشتوانه چاپ کنند تا سر ماه حقوق کارکنان و بازنشستگان را واریز کنند به همین دلیل دلار از هفت هزار تومان به 30 هزار تومان رسید.

قدیری ابیانه چاپ پول بی پشتوانه را مساوی با کاهش ارزش پول ملی و ارزش تورم دانست و خاطرنشان کرد: افزایش حقوق به معنای چاپ پول بی پشتوانه بیشتر و به دنبال آن گرانی بیشتر است، رئیس جمهور باید ابتدای هر ماه حقوق کارکنان دولت را پرداخت کند البته رئیس جمهور اعلام کرده که نمی خواهد پول بدون پشتوانه چاپ کند و از طریق فروش اموال مازاد نسبت به این کار اقدام می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر رئیس جمهور با فروش اموال مازاد حقوق ها را پرداخت کند روزی این اموال مازاد تمام می شود و باز هم خطر دیگری به سراغ ما می آید، متذکر شد: سن بازنشستگی باید حداقل 65 سال برسد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در حال حاضر تمامی صندوق های بازنشیتگی ورشکسته شدند و این یک واقعیت است، تصریح کرد: تنها راهکار این معضل اصلاح سن بازنشستگی در ایران است، دولت می خواهد حقوق های نجومی را قطع کند، حقوق های نجومی باید از نجومی بگیران پس گرفته شود چراکه پول ناحقی را دریافت کرده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *