روایتی از مصائب نمایندگان قم برای حضور در لیگ برتر نونهالان کشور

روایتی از مصائب نمایندگان قم برای حضور در لیگ برتر نونهالان کشور

سادس/قم مربی باشگاه ماهان گفت: مسئولین با درایت بهتر می‌توانستند برخی از هزینه‌ها را پایین بیاورند تا شرایط برای میزبانی برخی از تیم‌ها راحت‌تر شود و تیم‌های بیشتری به میزبانی تمایل داشته باشند.

لیگ برتر نونهالان کشور قرار بود ۲۴ مردادماه برگزار شود ولی هنوز برگزار نشده و تا همین دیروز هنوز هم مشخص نبود تاریخ جدید برگزاری این رقابت چه زمانی است و حتی میزبان این رقابت ها کیست. 

نمایندگان قم در این رقابت ها، دو تیم آریا صنعت و ماهان هستند که در روزهای گذشته با تلاش طاقت فرسا خود را برای حضور در این رقابت ها آماده می کردند، با این امید که رقابت ها در موعد مقرر آغاز شود و آنها بتوانند با آمادگی کامل، تمرینات را به شکلی دنبال کنند که در حین مسابقات به آمادگی ۱۰۰ درصدی برسند ولی تعویق یک باره مسابقات به دلیل عدم انتخاب میزبان باعث شد که برنامه تیم ها بهم بریزد و به طور کلی مراحل آماده سازی در فازهای جدیدی شکل بگیرد که قطعا به سود تیم ها به خصوص تیم هایی که با حضور بازیکنان مهمان خودشان را برای رقابت ها آماده می کردند، نیست.

تعویق و چند پاره شدن ذهنی بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی تیم ها به خصوص نمایندگان قم آثار منفی بر روحیه کلی تیم گذاشته است و حتی ساختار تمرینات را نیز به هم ریخته است. 

جواد بازدار، مالک و مربی باشگاه ماهان، در گفت‌وگو با سادس در رابطه با مسابقات لیگ یک فوتسال نونهالان عنوان کرد: در ابتدا اعلام شده بود که مسابقات در تاریخ ۲۴ مرداد ماه آغاز می‌شود به همین خاطر برنامه ریزی کرده و  تمرینات را فشرده آغاز کردیم اما متأسفانه برنامه مسابقات را به تعویق انداختند.

وی ادامه داد: تعویق مسابقات برنامه‌های تمرینی بازیکنان را به هم زده است و از طرفی به علت اینکه برخی از بازیکنان برای شهرستان‌ها هستند این تعویق علاوه بر اینکه هزینه‌های مضاعفی را برای باشگاه ایجاد کرده است به دلیل اینکه بازکنان در سن  کمی قرار دارند و از خانواده هم دور هستند برای آن ها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: عقب افتادن مسابقات باعث شده تمرینات فرسایشی شود، برنامه‌ها بهم بخورد و هزینه های تیم داری به شکل خاصی بالا رود؛ زیرا هر جلسه تمرین با توجه به هزینه سالن، تغذیه و تردد بازیکنان حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

بازدار با اشاره به اینکه روزانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان هزینه بازیکنان شهرستانی است، تصریح کرد: که با توجه به اینکه تیم شرایط اقتصادی خوبی ندارد و اسپانسری هم از تیم حمایت نمی‌کند این هزینه ها بسیار سنگین شده است اما به دلیل اینکه زحمت کشیدیم و تیم را از رده مناطق به لیگ یک آوردیم و جز مدعیان هستیم تیم را رها نمی‌کنیم.

وی بابیان اینکه متأسفانه با عوض شدن مدیریت ورزش و جوانان استان قم شرایط ورزشی استان بدتر شده است، گفت: هزینه ورودی مسابقات در رده‌های پایه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است که در سال‌های گذشت برای ورودی مسابقات به نمایندگان قم کمک می‌شد، اما این کمک در این دوره وجود ندارد و این کار را برای نمایندگان استان قم سخت‌تر کرده است.

مربی باشگاه ماهان با تأکید بر اینکه همه بازیکنان را با هزینه شخصی خودمان اداره می‌کنیم و تعویق مسابقات شرایط را بسیار سخت کرده است، تصریح کرد: با همکاری و درایت مسئولین استانی می‌توانستیم میزبانی را بگیریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان قم دو نماینده در مسابقات دارد می‌توانستیم با هزینه بسیار کم میزبانی را بگیریم و با نتایج خوب قهرمانی را برای استان قم به ارمغان بیاوریم.

مالک باشگاه ماهان بیان کرد: با روی کارآمد دکتر باقر خوش‌بین بودیم که با رایزنی هایی که ایشان می توانند انجام بدهند برخی از مشکلات فوتبال و و فوتسال استان قم کم شود؛ اما گویا انگیزه‌ای برای این کار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در این سال‌ها پیشرفتی در هیئت فوتبال حاصل نشده است در حالی که ایشان با قول و وعده بر طرف کردن مسائل فوتسال قم آمدند اما فعلاً همه مشکلات پا برجا است و فوتسال قم هم رو به نابودی و افول می‌رود.

بازدار یادآور شد: مسئولین با درایت بهتر می‌توانستند برخی از هزینه‌ها را پایین بیاورند تا شرایط برای میزبانی برخی از تیم‌ها راحت‌تر شود و تیم‌های بیشتری به میزبانی تمایل داشته باشند.

مربی باشگاه ماهان تأکید کرد: با توجه به هزینه‌های بالایی که وجود دارد کسی حاضر به میزبانی نیست و این کار را دشوار کرده است.

با اینکه روز گذشته به شکل با اعلام اولیه، شهر تربت حیدریه از نیمه شهریورماه میزبان این رقابت ها است، نمایندگان قم برای حضور در این مسابقات کار سختی دارند. آنها در ابتدا به جای تمرکز روی شکست حریفان به فکر شکست مشکلات عدیده داخلی و درون استانی باشند. عدم تمرکز کافی کادر مدیریتی تیم ها به خصوص مشکلاتی که در قم و در دعوای هیات فوتبال و تربیت بدنی دارند، باعث می شود که تاثیرات منفی آن روی کلیت تیم ایجاد شود و متاسفانه روی عملکرد تیم تاثیرگذار باشد.

از دیگر شهرها خبر می رسد که بسیاری از تیم ها با حمایت حداکثری شهرهای خود برای حضور در رقابت ها کاملا آماده هستند و دو تیم مدعی قمی که سابقه حضور در سکوی این رقابت ها را نیز در سالهای اخیر دارند با سختی فراوان سعی دارند بر مشکلات غلبه کرده و عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست آورند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *