کوهساری: مصوبات سفرهای رئیس جمهور پیگیری شود

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با مشکلات زیادی به ویژه در زمینه‌های اقتصادی مواجه هستند و متاسفانه عملکرد دولت تاکنون رضایت بخش نبوده است.

به گزارش سادس، غلامعلی کوهساری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از برگزاری ۹ دوره مذاکرات و جلسات متعدد در مورد برجام، امیدواریم با در نظر گرفتن حق کشورمان در این زمینه و حذف تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان و استفاده مردم از حقوق خود، مذاکرات پایان یابد.

وی افزود: در این راستا لازم است وزارت امور خارجه نسبت به اطلاع رسانی به موقع با حفظ مسائل امنیتی بپردازد نه اینکه ما به عنوان نمایندگان ملت اخبار را از پایگاه خبری‌های داخلی و گاهی هم پایگاه خبری خارجی دریافت کنیم. در این زمینه لازم می‌دانم از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به دلیل برگزاری جلسه غیرعلنی امروز تشکر کنم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز ۲۶ مرداد ماه مصادف با سی و دومین سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز پس از تحمل سختی های بسیار به میهن عزیزمان است. ضمن  گرامیداشت بازگشت این عزیزان به کشور، خواهان پرداخت غرامت از سوی  دولت عراق به دلیل خسارات جانی و مالی و همه عزیزانی که در جنگ تحمیلی دچار خسارات شده‌اند، هستم. لذا خواستار اجرای کامل قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل به ویژه بند ۶ قطعنامه مذکور در زمینه پرداخت غرامت از سوی آغازگر جنگ تحمیلی یعنی عراق هستیم.  

کوهساری یادآور شد: آخر هفته گذشته سی و یکمین سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان کرمان انجام شد. از تلاش ‌های بی وقفه آیت الله رئیسی در حل مشکلات مردم و حضور در بین مردم تشکر می کنم، اما تلاش‌های ایشان زمانی اجرایی می‌شود که مصوبات این سفرها پیگیری و مردم نتیجه این تلاش‌ها را احساس کنند. در ۱۳ اسفند ماه سال گذشته، شانزدهیمن سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان گلستان انجام شد که حاصل آن بیش از ۱۱۰ مصوبه که مهمترین آنها در حوزه کشاورزی بود، کشاورزی بیش از ۳۰ درصد از اشتغال این استان در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور و هیات دولت یادآور شد: بیش از ۵ ماه از سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان گلستان می گذرد، طی این مدت و به طرق مختلف درخواست برش شهرستانی مصوبات سفر مذکور را داشته ام، در پاسخ آخرین مکاتبه با معاون وزیرکشور، با استاندار گلستان نیز این موضوع مطرح شد، اما یک پاسخ مستند و قانع کننده دریافت نکردیم .

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم با مشکلات زیادی به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، مسکن و اشتعال جوانان مواجه هستند و با برگزاری جلسات و گفتاردرمانی نمی شود مردم را امیدوار کرد، به فکر تغییر تیم اقتصادی خود باشید، با این تیم به جایی نخواهید رسید.

وی با بیان اینکه دلیل تاخیر دولت در افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای کامل رتبه بندی فرهنگیان چیست؟ گفت: این سریال رتبه بندی فرهنگیان کی به سرانجام می رسد؟ امیدوارم ایراد آقای نامی، در مورد رتبه بندی فرهنگیان به گفته وزیر آموزش و پرورش آخرین ایراد باشد و  رتبه بندی فرهنگیان به درستی اجرا شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس یازدهم در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش بیان کرد: کشاورزان استان گلستان از کمبود سوخت و عدم پرداخت پول کلزا و دانه روغنی کاملینا با مشکلاتی مواجه هستند، در حالی که کلزا و دانه روغنی کاملینا از سوی کشاورزان زحمتکش سه ماه قبل تحویل شده است، چرا پول آن پرداخت نمی شود؟ دولت و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه چه نقشی دارند؟ آیا با عدم نظارت دولت در پرداخت پول کلزاکاران آیا باید انتظار داشته باشیم که کشاورزان در سال آینده باز هم کلزا و دانه‌های روغنی بکارند.

کوهساری در مورد طرح بنیاد مستضعفان در حوزه انتخابیه گفت: بنده بیش از ۱۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و  باغی به همراه ده‌ها هکتار آب بندان متعلق به بنیاد مستضعفان در شهرستان های آزاد شهر، رامیان و بخش فندرسک وجود دارد اما متاسفانه بنیاد مستضعفان به جز فروش اموال و تخریب کارخانجات خود هیچ گونه سرمایه گذاری در این مناطق انجام نداده است، ظاهرا در این زمینه هیچ برنامه‌ای ندارد، تاکنون وعده های داده شده که هیچ یک به بار ننشسته است.

وی خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد: فروش ۲۰ هکتار از اراضی روستای آراز کوه فندرسک به شرکت شهرک‌های صنعتی جهت ایجاد ناحیه صنعتی در منطقه فندرسک خواسته زیادی است؟ در منطقه ای که در گذشته  کارخانجات متعدد داشت، ایجاد یک ناحیه صنعتی برای اشتغال جوانان و افزایش درآمد مردم کار بزرگی است؟

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در پایان خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی علیرغم وعده‌های بسیار مبنی بر خرید و ساخت درمانگاه تامین اجتماعی رامیان، مرکز رفاهی آزادشهر و دایر نمودن مجدد درمانگاه قشلاق رودبار به جز چند مکاتبه اقدامی نکرده است، امیدوارم این مشکلات بدون دادن وعده مجدد برطرف شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *