موافقت وزارت علوم با راه اندازی دانشگاه دولتی در ساوه

سادس/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از موافقت مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد دانشگاه دولتی در شهرستان ساوه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی در گفت‌وگو با سادس، به بیان جزئیات دیدار خود با مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت و اظهار کرد: در این دیدار، وزیر علوم با ایجاد دانشگاه دولتی در شهرستان ساوه موافقت کرد و تاکید کرد که ساوه به دلیل ظرفیت‌های بالایی که دارد باید خیلی زودتر از مزیت دانشگاه دولتی برخوردار می‌شد.

وی بیان کرد: برخورداری ساوه از دانشگاه دولتی منوط به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز احداث یک دانشگاه است که نخستین زیرساخت، واگذاری زمین مناسب و احداث فضای فیزیکی آموزشی و خوابگاه متناسب با یک دانشگاه است.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: در حال حاضر مقدمات واگذاری یک ساختمان موقت برای فعالیت دانشگاه دولتی در ساوه فراهم و در آینده با جانمایی زمین مناسب و یا تکمیل یک ساختمان نیمه کاره، عملیات احداث ساختمان دانشگاه انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد دانشگاه دولتی در ابتدا با چند رشته فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کند و پس از تکمیل ساختمان در تمامی رشته‌های مورد نیاز شهرستان دانشجو جذب کند.

حجت‌الاسلام سبزی افزود: در نشستی که ظرف روزهای آینده با فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار خواهد شد مقدمات فراهم کردن فضای موقت برای آغاز فعالیت دانشگاه دولتی در ساوه انجام و یک کار بزرگ در حوزه علمی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز رشته پزشکی برای دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اخذ مجوز رشته پزشکی که طی دو هفته گذشته صورت گرفت در کنار فعالیت دانشگاه دولتی در ساوه می‌تواند این شهرستان را که قطب صنعت و کشاورزی کشور به شمار می‌رود به قطب علمی تبدیل کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه برخورداری ساوه از دانشگاه دولتی از دیرباز آرزوی دانشجویان ساوجی بوده است، افزود: با استقرار دانشگاه دولتی در ساوه دانشجویان بجای تحصیل در شهرهای همجوار نظیر تهران می‌توانند در شهر محل اقامت خود به تحصیلات عالیه بپردازند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ساوه قطب صنعت و کشاورزی کشور محسوب می شود استقرار دانشگاه دولتی در این شهرستان به تعامل و ارتباط بیشتر بین صنعت، کشاورزی و دانشگاه کمک خواهد کرد و جذب رشته‌های متناسب با این مزیت‌ها می‌تواند علاوه بر تقویت ارتباط موثر صنعت و دانشگاه منجر به تولید دانش بنیان در این دو حوزه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *