بررسی موضوع امنیت‌غذایی در دیدار رئیس فراکسیون امنیت غذایی مجلس از سازمان جهاددانشگاهی تهران

رئیس فراکسیون امنیت‌ غذایی مجلس شورای اسلامی روز گذشته (۲۴ مردادماه) با حضور در محل سازمان جهاد دانشگاهی تهران، درباره موضوع امنیت غذایی با رئیس و تنی چند از مدیران این سازمان دیدار و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش سادس، دکتر منصورعلی زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‎که اهمیت حفظ و تأمین امنیت غذایی در کشور کمتر از امنیت دفاعی نیست، گفت: چنانچه امنیت غذایی به‌درستی تأمین نشود امنیت دفاعی مناسبی هم نخواهیم داشت و می‌توان گفت تأمین غذای کافی و سالم در زمره مسایل امنیتی کشور است و شورای‌عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی به اهمیت آن واقف هستند.

رئیس فراکسیون امنیت غذایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که باید با افزایش ضریب بهره‌وری و کاهش هزینه تولید به کمک مسایل فنی و دانشی در تولید غذای سالم و کافی بکوشیم، افزود: تأمین امنیت غذایی بزرگترین رسالت برای نظام و حاکمیت است.

در ادامه این نشست، دکتر مسعود کمبرانی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با ابراز خرسندی از همکاری و مشارکت کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با این سازمان در برگزاری همایش ملی حفظ و تأمین امنیت غذایی کشور، توجه به این موضوع را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از امنیت غذایی به‌عنوان یک موضوع حیاتی نام برده‌اند و جهاد دانشگاهی می‌تواند به‌عنوان یک سازمان مستقل غیردولتی، نقش مناسبی در بررسی موضوع امنیت غذایی بر عهده بگیرد.

وی افزود: در ادامه فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی تهران در حوزه امنیت غذایی، برگزاری همایش امنیت غذایی که به درخواست و حمایت مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، سرمنشأ خوبی برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در کشور و در قانون برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران یادآور شد: بدون شک یکی از اهداف مهم این همایش ایجاد حساسیت در مسئولان و پررنگ‌ کردن موضوع امنیت غذایی در کشور است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *