مقابله با اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی در دستورکار هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که مقابله با اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی در دستورکار این جمعیت قرار دارد.

به گزارش سادس، پیرحسین کولیوند، دراین‌باره گفت: جمعیت هلال احمر برای پیشگیری از تبعات تغییرات اقلیمی در کشور از  افزایش همکاری با دستگاه‌های مربوطه استقبال می‌کند و اقدامات این جمعیت تنها به امداد و نجات پس از سانحه خلاصه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش بارش‌های سیل آسای خارج از فصل همزمان با خشکسالی از تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی است، گفت: هلال احمر در هنگام وقوع حوادثی چون سیل به سانحه فراخوانده می‌شود در حالی‌که مبارزه با تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی و پیشگیری از حوادث ناشی از آن مدتی است در اولویت‌های جمعیت هلال احمر قرار گرفته‌است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان افزود:‌ پس از کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی در گلاسکو اسکاتلند که در سال گذشته برگزار شد، امسال این نشست بزرگ بین‌المللی در شرم الشیخ مصر برگزار می‌شود و وزیر اجتماعی همبستگی این کشور پیش از این از جمعیت هلال احمر ایران خواسته تا تجربیات این جمعیت در دو بخش پاسخگویی و پیشگیری از خشکسالی و سیل‌هایی با منشا تغییر اقلیم را تدوین کنیم تا به عنوان راهکارهای عملی و منطقه‌ای در اختیار سران کشورهای جهان در نشست شرم‌الشیخ قرار بگیرد.

کولیوند ادامه داد: انتظار است که در داخل کشور نیز مشارکت و تعامل بیشتری برای پیشگیری از  سانحه سیل و بحران خشکسالی با جمعیت هلال احمر شکل بگیرد. همانطور که می‌دانید جمعیت هلال احمر با اجرای طرح‌هایی چون نذرآب در تابستان هرسال می‌کوشد متاثرین از خشکسالی در مناطق کم‌برخوردار کشور را یاری کند و امسال نیز این طرح با تمرکز بر تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستاهای درگیر تنش آبی برگزار خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: هلال احمر کشور ظرفیت انتقال تجارب بین‌المللی در پیشگیری از سیل‌های مخرب خارج از فصول بارش را با اتکا به تجربیات خود و شرکای بین‌المللی اش دارد و از تعامل و همکاری دستگاه‌های مسئول در کشور برای پیشگیری و افزایش آمادگی در برابر این سوانح استقبال می‌کند.

بر اساس آنچه که روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشورمان اعلام کرده است، پس از عدم تحقق انتظارات فعالان محیط زیست و سران کشورهای بیشتر آسیب‌دیده از گرم شدن زمین در نشست جهانی COP۲۶ که آبان امسال در گلاسکو اسکاتلند برگزار شد؛ اکنون کنفرانس COP۲۷ در شرم‌الشیخ مصر برگزار خواهد شد. این کنفرانس در تلاش است تا حضور نهادهای مردمی و تجربیات جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر را بیشتر از قبل مدنظر قرار دهند. این کنفرانس از ۷ تا ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ مصادف با ۱۶ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *