حضور ژاپن در مسابقات والیبال قهرمانی جهان با ترکیب لیگ ملت‌ها

حضور ژاپن در مسابقات والیبال قهرمانی جهان با ترکیب لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال ژاپن به عنوان حریف آسیایی ایران، با ترکیب لیگ ملت‌های والیبال وارد مسابقات قهرمانی جهان خواهد شد.

به گزارش سادس، تیم ملی والیبال ژاپن رقیب اصلی والیبال ایران در آسیا، ترکیب ۱۴ نفره خود را در رقابت‌های قهرمانی جهان اعلام کرد. تیم ملی والیبال ژاپن که حریف سرسخت ایران در آسیا شناخته می‌شود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ درخشید و توانست در رده پنجم این مسابقات بایستد و این درحالی بود که ایران در رده هفتم این مسابقات قرار گرفت.

سرمربی والیبال ژاپن لیست ۱۴ نفره این تیم را اعلام کرد که بر اساس آن، نیشیدا ستاره والیبال این کشور و ایشیکاوا در آن حضور دارند. یوجی نیشیدا ۲۲ ساله ستاره آسیایی والیبال جهان بوده که بارها در لیگ ملت‌ها مورد تحسین فدراسیون جهانی و سایت رسمی لیگ ملت‌ها قرار گرفت. این ستاره آسیایی در بازی چهارم خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ مقابل ایران درخشید و امتیازآورترین بازیکن این تیم شناخته شد.

هم‌چنین نام یوکی ایشیکاوا، کاپیتان باتجربه و لژیونر تیم ملی این کشور که به علت مصدومیت مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ را از دست داده بود در لیست مسابقات قهرمانی جهان دیده می‌شود و به نظر می‌رسد او مشکلی از بابت بازی کردن ندارد.

به گزارش سادس، مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از روز جمعه چهارم شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت شش روز (نهم شهریورماه) با برگزاری ۳۶ مسابقه ادامه خواهد داشت و پس از این مرحله هشت تیم از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت.

گروه‌بندی کامل مرحله گروهی این رقابت‌ها به قرار زیر است:

گروه: A  اوکراین، صربستان، تونس و پورتوریکو

گروه: B  برزیل، ژاپن، کوبا و قطر

گروه C :لهستان، آمریکا، مکزیک و بلغارستان

گروه  D: فرانسه، اسلوونی، آلمان و کامرون

گروه E: ایتالیا، کانادا، ترکیه و چین

گروه F: آرژانتین، ایران، هلند و مصر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *