واکنش کنفدراسیون فوتبال آفریقا به صحبت های رئیس ناپولی

واکنش کنفدراسیون فوتبال آفریقا به صحبت های رئیس ناپولی

کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) آئورلیو دی لورنتیس رئیس ناپولی را محکوم کرد، زیرا او اعلام کرد که بازیکنان آفریقایی را به خدمت نخواهد گرفت.

به گزارش سادس و به نقل از فوتبال ایتالیا،  آئورلیو دی لورنتیس رئیس ناپولی گفته است که این باشگاه دیگر بازیکنی از آفریقا نمی‌خرد زیرا آنها دائماً به تیم‌های ملی خود می‌روند. رئیس باشگاه ناپولی اخیرا در اظهار نظری عجیب گفت: “از این به بعد باشگاه ناپولی بازیکنان آفریقایی را در صورتی جذب می‌کند که در جام ملت‌های آفریقا شرکت نکنند. ما به این بازیکنان حقوق می‌دهیم اما آنها تیم را در وسط فصل ترک می‌کنند و در جام ملت‌های آفریقا به میدان می‌روند.”

بر خلاف دیگر رویدادهای اصلی تیم های ملی مانند مسابقات قهرمانی اروپا و کوپا آمریکا،  جام ملت های آفریقا در میانه فصل اروپا برگزار می شود، جایی که بسیاری از ستاره های آن باید تی های باشگاهی خود را ترک کنند.

در بیانیه رسمی کنفدراسیون فوتبال آفریقا آمده است: «CAF از اظهارات غیرمسئولانه و غیرقابل قبول رئیس ناپولی، آقای آئورلیو دی لورنتیس درباره بازیکنان آفریقایی و جام ملت‌های آفریقا ناراحت و ناامید شده است. با اعلام علنی این که بازیکنانی که برای ناپولی امضا می کنند باید معافیتی را امضا کنند که شرکت در جام ملت های آفریقا را رد کنند، اظهارات دی لورنتیس احتمالاً مشمول ماده ۱۴ مقررات انضباطی یوفا می شود.

بنابراین CAF از یوفا می خواهد که تحقیقات انضباطی را علیه او آغاز کند. ما شکی نداریم که ناپولی و یوفا به همان اندازه که CAF به این اهداف بشردوستانه جهانی متعهد است، متعهد هستند.

دوره بعدی جام ملت های آفریقا قرار است در ژانویه ۲۰۲۴ در ساحل عاج برگزار شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *