اولتیماتوم فدراسیون جهانی به وزنه‌برداران: با تست خارج از مسابقه از المپیک حذف می‌شوید

اولتیماتوم فدراسیون جهانی به وزنه‌برداران: با تست خارج از مسابقه از المپیک حذف می‌شوید

فدراسیون جهانی وزنه برداری قرار است نسبت به گرفتن تست های دوپینگ خارج از مسابقه قوانین سختگیرانه اعمال کند و سرپیچی از انجام این تست به منزله حذف از المپیک که پاریس خواهد بود.

به گزارش سادس و به نقل از Inside the games، فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) در حال برنامه ریزی قوانین جدید سختگیرانه ای در مورد تست های دوپینگی است که خارج از مسابقه گرفته می شود و کسانی که تخلف کنند از بازی های المپیک حذف خواهند شد.

آنتونیو اورسو، دبیر کل فدراسیون جهانی گفت: اگر ما نتوانیم برای آزمایش وارد  کشوری شویم، آن کشور از المپیک خارج می شود و این کار منصفانه است. البته فقط کره شمالی نیست، بسیاری از کشورها هستند که امکان انجام آزمایش‌های دوپینگ خارج از مسابقه را برای ما فراهم نمی‌کنند. ما باید قوانین را تغییر دهیم و باید این کار را تا دسامبر انجام دهیم چون اولین مسابقه گزینشی المپیک پاریس ۲۰۲۴ را داریم.

اگر IWF بخواهد اعتماد IOC را دوباره به دست آورد و جایگاه خود را در سال ۲۰۲۸ پس بگیرد، مبارزه قوی تر با دوپینگ اولویت اصلی است.

به گزارش سادس، مدت‌ها است که در وزنه‌برداری این موضوع مطرح بوده است که ورزشکاران کره شمالی مدال‌های طلای زیادی را در بازی‌های المپیک و دیگر مسابقات می گیرند اما هرگز تحت آزمایش خارج از مسابقه قرار نگرفته‌اند، زیرا افسران آنتی دوپینگ مجاز به ورود نیستند. از این رو فدراسیون جهانی تصویب کرده که ورزشکاران باید به طور دائم برای تست بدون اطلاع خارج از مسابقه در دسترس باشند.

در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو هیچ دوپینگ مثبتی وجود نداشت، زیرا ورزشکاران در طول برنامه گزینشی المپیک به‌طور بی‌وقفه مورد آزمایش قرار می‌گرفتند و مجبور بودند اغلب در مسابقات شرکت کنند. سیستم گزینشی المپیک پاریس از این نظر سختگیری کمتری دارد و این یکی از دلایلی است که قوانین سخت جدیدگرفتن تست های دوپینگ خارج از مسابقات در راه است.

اوسی رییس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز در مورد قوانین تست دوپینگ خارج از مسابقه گفت: اینکه سیستم گزینشی المپیک را عادلانه تر کنیم، ایده عالی است زیرا زمانی که برخی از ورزشکاران مورد آزمایش قرار می گیرند و برخی دیگر آزمایش نمی شوند، کاملا ناعادلانه است. اگر ورزشکاران کره شمالی نمی توانند مورد آزمایش قرار گیرند، نباید در مسابقه شرکت کنند. همچنین این تصمیم به دستگیری دوپینگی ها قبل از رسیدن به مسابقه کمک می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *