جوان انتقام جو راهی زندان شد

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به پرونده‌های مهم این پلیس طی روزهای اخیر گفت: یک جوان که به بهانه انتقام زورگیری کرده بود دستگیر و راهی زندان شد.

به گزارش سادس، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس آگاهی در مدت اخیر اظهار کرد: ۳۱ تیرماه پرونده ای با موضوع سرقت اموال به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال از منزلی در کلانتری کیانشهر تشکیل شد. در ادامه به دستور مقام قضایی پرونده برای کشف و پی‌جویی در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت و اظهارات شاکی نشان می‌داد هنگامی که در منزلش خواب بوده، سارقان از طریق پنجره مشرف به خیابان وارد منزل وی شدند و اموال با ارزش وی را سرقت کرده اند. این سارقان با توجه به شیوه سرقت به اصطلاح پلیسی سارقان بالاسررو شناخته می‌شدند. در ادامه تحقیقات تخصصی کارآگاهان شروع شده و با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم سرنخ و ردپای سارق کشف شده است.

وی اظهار کرد: با ادله و سرنخ‌های موجود هویت متهم به نام کیومرث مشخص شد و با انعکاس یافته‌های پلیسی به دادسرا دستور دستگیری متهم صادر شد. همچنین طی یک عملیات ضربتی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهم به پایگاه انتقال یافت و در بازجویی به بزه انتسابی معترف شد و با استرداد اموال مسروقه رضایت شاکی را جلب کرد.نتیجه تحقیقات نیز به دادسرا ارسال شد و طبق دستور بازپرس پرونده متهم روانه زندان شد تا کیفر پیرامون جنبه عمومی جرم را بگذراند.

سارق منزل دستگیر شد

 گودرزی با اشاره به یک پرونده سرقت منزل در تهران افزود: اسفند ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت در کلانتری ۱۵۷ مسعودیه تشکیل شد و پرونده با دستور قضایی برای کشف و پی‌جویی جرم در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت. محتویات پرونده و اظهارات شاکی نشان می‌داد که ۱۱ اسفند ماه وی از منزل خود که در مسعودیه بود خارج شده و پس از مراجعت در ساعت شش صبح روز بعد متوجه بهم ریختگی اسباب و اثاثیه و سرقت اموال منزل به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: کارآگاهان برای انجام تحقیقات میدانی، بازدید از محل و بررسی دوربین‌های مداربسته احتمالی، به محل وقوع جرم رفتند و طی مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدند که سارق با ورود از راه پنجره مشرف به خیابان محل سکونت شاکی اقدام به سرقت و خروج اموال کرده است. در این زمینه با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت متهم به نام امید که دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت بوده، شناسایی شد. این پرونده طی گزارشی برای اخذ دستورات لازم به دادسرای ناحیه ۱۵ تهران ارسال و دستورات مقتضی مبنی بر دستگیری سارق صادر شد.

گودرزی گفت: متعاقب این موضوع کارآگاهان مخفیگاه امید را در محله  “نبرد” شناسایی کردند و در یک عملیات پلیسی موفق به دستگیری وی شدند. پس از اعتراف متهم، پرونده برای سیر مراحل قضایی تحویل شعبه نهم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۵ تهران شد.

جوان انتقام جو راهی زندان شد

گودرزی در ادامه به تشریح این پرونده پرداخت و گفت: ۲۳ اردیبهشت‌ماه پرونده ای با موضوع زورگیری در کلانتری ۱۳۲ نبرد تشکیل و برای کشف و پی‌جویی جرم، پرونده به پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی پیرامون این موضوع گفت که ساعت ۲۳:۳۰ روز ۲۲ اردیبهشت ماه در حال ترک محل کار خود و سوار شدن به خودرو بوده که راکب یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا پس از ضرب و جرح وی، گوشی تلفن همراه او به ارزش ۵۰ میلیون تومان را دزدیده و فرار کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با حضور کارآگاهان و بررسی دوربین‌های مشرف به محل وقوع سرقت، در تحقیق از شهود و مطلعین سرنخ‌های متعددی بدست آمد. اقدامات پلیسی منجر به شناسایی متهم به هویت جواد با ۲۲ سال سن شد که با هماهنگی مرجع قضایی طی یک علمیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر و در بازرسی از منزل وی گوشی مسروقه شاکی کشف شد. همچنین متهم در تحقیقات به بزه انتسابی اعتراف کرد و گفت که شاکی مدیر موسسه زبان است و با دوستش بد رفتاری داشته است. وی نقشه سرقت را برای انتقام‌گیری از وی کشیده و با مصدومیت مالباخته تلفن همراه شاکی را سرقت کرده است. در ادامه متهم طی قرار مجرمیت روانه زندان شد.

شناسایی زورگیر در گشت زنی های انتظامی

گودرزی در ادامه با اشاره به شناسایی زورگیر در گشت‌زنی‌های انتظامی گفت: ساعت ۱۷ روز هشت مرداد ماه، کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محدوده شرق تهران بودند که به راننده یک دستگاه خودروی پژو۴۰۵ نقره ای مظنون شدند. پس از استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد که پلاک منصوبه مربوط به خودرو پژو ۴۰۵ خاکستری است که سابقه سرقت پلاک از کلانتری قلهک را دارد.

وی عنوان کرد: راننده خودرو پژو با مشاهده واحدگشت با افزایش سرعت متواری شد و با لایی‌کشی بین خودروها باعث شد تا رعب و وحشت میان شهروندان ایجاد شود. کارآگاهان برای توقف این خودرو از علائم هشداردهنده استفاده کرده و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی توجهی به اخطارهای مکرر واحدگشت نکرد و وارد اتوبان شهید بابایی شد. در ادامه افسراکیپ برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و هشدار با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی به لاستیک عقب خودرو شلیک کرد و پس از طی مسافتی خودروی متواری با یک دستگاه خودروی پژو۲۰۶ و یک دستگاه موتورسیکلت عبوری برخورد کرده و متوقف شد. با اقدام به موقع کارآگاهان راننده به هویت محسن دستگیر شد و راکب موتورسیکلت عبوری برای مداوا از سوی اورژانس به بیمارستان اعزام شد.

گودرزی اظهار کرد: در بررسی خودرو پلاک اصلی خودرو که فاقد سابقه بوده کشف شده و در بازرسی داخل خودرو تبر، چاقو، قمه و سایر لوازم سرقت به عنف نیز کشف شد. نهایتاً خودرو به پارکینگ منتقل و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل پایگاه چهارم پلیس آگاهی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *