کرمان از سفر رئیس جمهور چه می‌خواهد؟

سادس/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مرکز استان کرمان بزرگترین چالش، آب است و انتقال آب از خلیج فارس در سال های گذشته به اتمام رسید و اکنون توافق شده ۳۰ میلیون مترمکعب از خط انتقال برای شرب و صنعت شهر کرمان منتقل شود و این کار نیاز به تسریع دارد و اولویت اول ما در شهرستان کرمان اتمام این پروژه است.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز ۱۵ مردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اظهار کرد: در نشستی که مجمع نمایندگان استان دو روز قبل در تهران با رئیس جمهور داشت، نکات مهمی به اطلاع ایشان رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه کرمان استان پهناوری است و درگیر سیل بودیم، درخواست شد سفر هیئت دولت به این استان دو روزه باشد و بتوانیم از فرصت بیشتری استفاده کنیم که کلیات این مسئله مورد توافق قرار گرفت و اعضای مجمع مکاتبه ای انجام دادند و امیدواریم استاندار نیز پیگیری این مطالبه مردمی را داشته باشند تا آخرین سفر دور اول ریاست جمهوری به استان های کشور، در کرمان برای پیگیری و بررسی مشکلات میدانی که لازم است اتفاق بیفتد، دو روزه باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره خسارت های ناشی از سیل در نشست با رئیس جمهور بحث شد و پیشنهاد بنده این است خسارت ها در هر شهرستان به تفکیک در بخش های کشاورزی، منازل و … مشخص شود تا هم از اعتبارت مربوطه استفاده و هم در سفر رئیس جمهور به صورت ویژه کاری انجام شود، مورد توجه قرار بگیرد. ما اولویت را در استان موضوع سیل می دانیم تا به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در مرکز استان کرمان بزرگترین چالش، آب است و انتقال آب از خلیج فارس در سال های گذشته به اتمام رسید و اکنون توافق شده ۳۰ میلیون مترمکعب از خط انتقال برای شرب و صنعت شهر کرمان منتقل شود و این کار نیاز به تسریع دارد و اولویت اول ما در شهرستان کرمان اتمام این پروژه است.

پورابراهیمی عنوان کرد: موضوع دیگر مصوبات مربوط به حوزه صنعت و معدن است که مطرح کردیم بخشی از اختیارات ما را شورای عالی معادن کشور سلب کرده و امکان مانور را در انجام پروژه های معدنی و زیرساختی از بین برده که رئیس جمهور دستور پیگیری ویژه دادند و باید این مطالبه جدی یکی از مصوبات سفر باید باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: بنده سوال از وزیر صمت را طرح کردم و این موضوعات باید به استان برگردد و رئیس جمهور اعلام کرد ما به دنبال تفویض اختیارات هستیم نه تمرکز اختیارات. که برخلاف این نگاه، معاون معدنی وزارت صمت کاری انجام داه که به صلاح استان نیست.

وی افزود: بخش دیگر مطالبات استان از محل حقوق دولتی است و رئیس جمهور دستور داد که به صورت ویژه دنبال شود و اجرای مفاد قانون پرداخت حقوق دولتی مردم کرمان باید یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور باشد که سازمان برنامه و بودجه به حق قانونی مردم تکمین کند که چندین هزار میلیارد تومان و حتی بیش از اعتبارات سفر است.

پورابراهیمی با اشاره به پروژه های اقتصادی استان کرمان عنوان کرد: طی یک سال گذشته توانستیم بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی در مرکز استان اجرایی کنیم و پیشنهاد این است آغاز یکی از بزرگ ترین پروژه های کشور با حضور رئیس جمهور انجام شود که به جزء پروژه های شهرستان هاست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه استان کرمان بدون شرکت های بزرگ اقتصادی امکانپذیر نیست و این باید به عنوان تکالیف شرکت ها در طرح های توسعه آنها پیگیری شود.

نماینده کرمان و راوردر مجلس بیان کرد: مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی دیگر از موارد است که نیاز به تصمیمات ملی و استانی دارد و بخش استانی نیازمند اعتبارات ویژه است و باید در سفر آیت الله رئیسی به کرمان به این مسئله پرداخته شود و از مصوبات پیشنهادی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مصوبات و مجوزهای خوبی در سفر رئیس جمهور به استان کرمان بگیریم تا خروجی آن به بهبود وضعیت استان منجر بشود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *