خطاي انساني مؤثرترين عامل در تصادفات رانندگي / فرهنگ سازي نقش مهمي در کاهش تصادفات دارد

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اين که خطاي انساني مؤثرترين عامل در تصادفات رانندگي است، گفت: فرهنگ سازي نقش مهمي در کاهش تصادفات دارد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “جعفر آژنگ” در دومين کميسيون تحول راهور انتظامي کردستان، با تبريک سالروز ميلاد امام حسين (ع)، اظهار داشت: در فروردين ماه، آمار تلفات تصادفات رانندگي در حوزه درون شهري استان، در مقايسه با سال قبل 33 درصد کاهش داشته ضمن اين که طي اين مدت، آمار مجروحان تصادفات نيز با هفت درصد کاهش مواجه بوده است.

وي افزود: طبق بررسي هاي انجام شده در بخش درون شهري به ترتيب عدم توجه به جلو، عدم رعايت حق تقدم و تخطي از سرعت مطمئنه و در بخش برون شهري نيز عدم توانايي در کنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ، بيشترين علل تصادفات در استان کردستان بوده است.

جانشين فرمانده انتظامي کردستان با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) به تلاش جهت به حداقل رساندن تلفات تصادفات ، بيان داشت: در حوزه پليس راهور و پليس راه زحمات زيادي کشيده مي شود که بايد قدردان آنها بود، اما کاستي ها و مشکلاتي وجود دارد که بايد در راستاي کاهش تصادفات و جلب رضايتمندي مردم، آنها را رفع کرد.

اين مقام انتظامي با تاکيد بر ضرورت برخورد مناسب با رانندگان، تصريح کرد: مردم، سرمايه هاي اجتماعي نيروي انتظامي هستند و هنگام اعمال قانون و برخورد با تخلفات، برخورد و نحوه رفتار پليس بايد به نحوي باشد که مردم، اعمال قانون را تنها براي حفظ جان خود بدانند.

سرهنگ آژنگ با بيان اين که خطاي انساني مؤثرترين عامل در تصادفات رانندگي است، به ضرورت فرهنگ سازي اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازي نقش مهمي در کاهش تصادفات دارد و هر چه در اين زمينه تلاش کنيم، به ميزان چشمگيري تصادفات کاهش خواهد داشت.

وي ادامه داد: فرهنگ سازي و ارتقاء فرهنگ ترافيکي تنها وظيفه پليس نيست و ساير دستگاه هاي ذيربط به خصوص دستگاه هاي فرهنگي بايد وظيفه خود را در اين زمينه به نحو مناسب و شايسته انجام دهند.

اين مقام انتظامي، وضعيت جاده ها را از ديگر عوامل مؤثر بر تصادفات عنوان کرد و بيان داشت: نقاط حادثه خيز جاده هاي استان بايد شناسايي شده و ضمن انعکاس به دستگاه هاي مربوطه، پيگيري هاي لازم جهت رفع و اصلاح نقاط مذکور انجام شود.

جانشين فرمانده انتظامي کردستان در خاتمه با تاکيد بر ضرورت حضور پر رنگ کارکنان پليس راه در محورهاي مواصلاتي، خاطرنشان کرد: استقرار تيم هاي پليس راه در محورها نبايد تداعي کننده کمين باشد، چرا که حضور آشکار پليس، از مهم ترين عوامل کاهش تصادفات است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *