گودرزی: مجلس انقلابی در دو سال باقیمانده با تعیین اولویت به امور مهم کشور بپردازد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس یازدهم گفت: شایسته است مجلس انقلابی در دو سال باقی مانده با تعیین اولویت و قانون گذاری، به امور مهم کشور بپردازد.

به گزارش سادس، حسین گودرزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از کارآفرینان، سرمایه گذاران و صاحبان ایده و ابتکار برای سرمایه گذاری در سرزمین مزیت‌های کم مانند دورود و ازنا به خصوص منطقه ویژه اقتصادی ازنا با قریب ۵۰۰ هکتار زمین آماده واگذاری در جوار اشترانکوه (آلپ ایران) دعوت می کنم.

وی با بیان اینکه شایسته است مجلس انقلابی در دو سال باقی مانده با تعیین اولویت و قانون گذاری، به امور مهم کشور بپردازد، تصریح کرد: از آن جمله با تعیین معیارهای کمی و کیفی برای احراز پست ها و مسئولیت های مهم اجازه ندهد با تغییر دولت ها و فشار جریان ها، ستادها و افراد ذی نفوذ، مدیریت کشور عرصه آمد و شدهای غیر کارشناسی شود.

نماینده مردم دورود در ادامه افزود: از دیگر اولویت ‌های مجلس، اصلاح قانون شورای اسلامی شهر و روستا و حذف انتخاب شهردار از شمول اختیارات شوراها و تایید معیارهای محدودکننده برای نامزدها و اختیارات مناسب برای تشکیل یک پارلمان محلی است.

گودرزی خاطرنشان کرد: مجلس انقلابی و دولت سیزدهم برای ایجاد زیرساخت های دولت الکترونیک و ایجاد سامانه‌های کارآمد با رویکردهای عدالت در توزیع منابع و خدمات، شفاف سازی، فساد زدایی و تسریع در کارها اقدامات موثری را شروع کردند، اما باید با دقت تمام امکان ورود کارچاقکن‌ها، مفسدان مالی و اداری و خاصه خواران را در این سامانه ها پیش بینی و حذف کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: ضمن تقدیر از اقدامات موثر ریاست قوه قضائیه و دولت مردمی یادآور می شوم، عملیات راه اندازی فولاد ازنا از دی ماه سال گذشته شروع شده، لذا کوتاه ترین و در دسترس‌ترین راه بهره برداری از این شرکت بزرگ که می تواند برای چندهزار نفر ایجاد اشتغال کند، رفع موانع مسیر فعلی است.

نماینده مردم دورود در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: همانطور که بارها گفته اید با مدیران ضعیف تعارف نداریم و براساس ارزیابی عملکرد آنها تصمیم خواهیم گرفت، اکنون ملت ایران، نمایندگان ملت و افکار عمومی در انتظار ارائه گزارش نتایج برخورد با مدیران ناکارآمد هستند.

گودرزی در رابطه با مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان لرستان ادامه داد: آقای رئیس جمهور، مصوبات سفر استان لرستان به خوبی پیش نمی رود، از جمله برای راه اندازی صنایع راکد مقرر شد کمیته ای با مسئولیت وزیر صمت تشکیل شود، اکنون رفع موانع فولاد ازنا، لوله سازی بهراد دورود، داروسازی بایر افلاک و دیگر صنایع استان منتظر اقدامات قاطع و انقلابی این کمیته است.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مردم پس از سال ها انتظار طبق وعده و برنامه ابلاغی منتظر هستند کنارگذر شهر دورود و قطعه آخر جاده چهار بانده ازنا- شازند امسال به بهره برداری برسد. آقای وزیر، گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه قطار یزد- طبس گویا و شفاف، ضعف عملکرد مدیران به ویژه مدیرعامل راه آهن را بیان کرد، اینک وجدان عمومی جامعه، بازماندگان حادثه دیدگان و خدایی که روزی تنها و با عمل خود در پیشگاهش پاسخگو خواهید بود، منتظر اقدام شما هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان بیان کرد: این روزها و پس از صدور رای کمیته تطبیق و ابلاغ ریاست مجلس برای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان، از دولت مردمی انتظار دارم در ابلاغ این مصوبه تسریع کند.

گودرزی در پایان تاکید کرد: با همت مجلس انقلابی ۲ دهه انتظار برای ساماندهی کارکنان غیررسمی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال جمع بندی و تحقق است تا برای شور دوم به صحن مجلس ارائه شود و از این رهگذر، گامی بلند در اجرای عدالت، شفاف‌سازی و رفع تبعیض برداشته خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *