امنیت از ضروریات زندگی ما است

 معاون امنیتی وزیر کشور گفت: امنیت یکی از موضوعات مهمی است که ذهن را درگیر کرده و از ضروریات زندگی ما است.
به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس ، هشتمین اجلاس بین المللی ایکائو MRTD با هدف مقابله با جرایم سازمان یافته و تبادل اطلاعات و تجربیات کشورهای موفق در حوزه اسناد هویتی در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز به کار کرد.

 در این مراسم “حسین ذوالفقاری” معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه امنیت یکی از موضوعات مهمی است که ذهن را درگیر کرده و از ضروریات زندگی ما است، گفت: صاحب نظران امنیت را بر دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می کنند در حالی که این دو ، مقوله ای وابسته هستند و ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات امنیتی امروز چنان گسترده شده که ذهن بشر را درگیر کرده است، تصریح کرد: در مسیر رسیدن به امنیت چیزی جز مشارکت جمعی این امر را عملی نمی کند.

ذوالفقاری گفت: ایجاد امنیت بدون تسهیلات و ملزومات توسط دولت ها کامل نخواهد بود و نیز توسعه زیر ساخت ها امنیت داخلی و بین المللی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مکانیزه سازی سیستم های امنیتی و توسعه فعالیت های بیومتریک تشخیص هویت را آسان کرده است، ادامه داد: اغلب تروریست ها با استفاده از مسیر های هوایی اقدام به جابجایی می‌کنند و این امر نیاز به رسیدگی دارد که البته خیلی از کشور ها اقدامات خوبی در زمینه‌های الکترونیکی کردن گذرنامه ها انجام داده‌اند و با استفاده از شناسه های بیومتریکی و اعمال آن در اسناد مسافرتی سبب ارتقای دقت در تردد ها شده اند.

هشتمین اجلاس بین المللی ایکائو با حضور بیش از ۵۰ کشور خارجی با همکاری سه وزارتخانه کشور، اطلاعات،  وزارت امور خارجه و مشارکت سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان ثبت احوال، قوه قضائیه، دستگاه های عضو ستاد گذرنامه و ناجا در حوزه تخصصی اسناد مسافرتی و هویتی قابل خواندن با ماشین MRTD به مدت سه روز در جزیره کیش در حال برگزاری است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *