پليس آگاهي به دنبال مديريت جرم است نه صرفا مبارزه

 رئيس پليس آگاهي ناجا با تاکيد بر لزوم تمرکز بر “مديريت جرم” در راستاي ارتقاء احساس امنيت در جامعه، گفت:عملکرد پليس آگاهي از محدوده” مبارزه” فراتر رفته و به” مديريت جرم” منتج شده است.
به گزارش  سادس به نقل ازپایگاه خبري پليس، سردار “محمد رضا مقيمي” در نشست تخصصي روسا و معاونين مبارزه با سرقت سراسر کشور، با بيان اينکه مديريت جرم داراي سه ضلع فضاي اجتماعي جرم، جرم و مال باخته است، اظهارداشت: هم اکنون از مرحله مقابله و مبارزه گذشتيم و بايد به مديريت بر جرم توجه ويژه داشته باشيم.

وي ادامه داد: در گذشته زمانيکه سارق دستگير مي شد و به جرم خود اعتراف مي کرد، پرونده کشف و مختومه اعلام مي شد اما اکنون بايد به مالباخته و فضاي اجتماعي جرم نيز پرداخته شود چرا که مديريت بر جرم از اهميت بسزايي برخوردار است.

اين مقام ارشد در پليس آگاهي ناجا از معاونان مبارزه با سرقت سراسر کشور خواست به منظور ارتقاء سطح آگاهي جامعه در حوزه ماموريتي خود از معاونت هاي اجتماعي رده مربوطه کمک بگيرند تا از اين طريق احساس امنيت را در جامعه ارتقاء دهند.

رئيس پليس آگاهي ناجا با تاکيد براينکه مامور پليس آگاهي بايد از نظر رفتار و اخلاق بسيار خوب و نمونه و در برخورد با مردم اخلاق حسنه داشته باشد، گفت: در پليس آگاهي براي اخلاق خوب اهميت زيادي قائل هستيم.

وي با بيان اينکه در مبارزه با سرقت بايد رويکرد همگاني وجود داشته باشد، ادامه داد: فضاي جرم و پليس بايد همگام با فرهنگ و اجتماع باشد بنابراين پليس بايد خلاقيت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

سردار مقيمي با بيان اينکه 90 درصد از مجموعه جرايم در پليس آگاهي را سرقت تشکيل مي دهد، تصريح کرد: براي مبارزه با اين جرم بايد همه دستگاه ها پاي کار آمده و هم افزايي داشته باشند.

رئيس پليس آگاهي ناجا در خاتمه با اشاره به اينکه جرايم به سازمان يافتگي گرايش دارد، بر افزايش هزينه هاي جرم تاکيد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *