لزوم توجه به ملاحظات زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های عمرانی قم

سادس/قم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در طراحی پروژه‌های عمرانی و مناطق گردشگری در استان ،باید نگاه ویژه‌ای به مسئله حفظ محیط زیست شود.

ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم امروز در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسه بقیه‌الله(عج) برگزار شد، با اشاره به اهمیت ویژه حفظ محیط‌زیست در بررسی درخواست‌های تخصیص اراضی به فعالیت‌های عمرانی در استان اظهار کرد: کارشناسان و مشاورین فعالیت‌های عمرانی در استان باید توجه ویژه‌ای به ملاحظات زیست‌محیطی و حفظ محیط‌زیست داشته باشند.

وی با بیان مشکلات تخریب زیستگاه‌های استان، تغییر کاربری و تفکیک اراضی و تخصیص آن به پروژه‌های عمرانی در استان را فقط با شرظ حفظ محیط‌ زیست  دانست و بیان کرد: توجه به حفظ محیط‌زیست در برنامه‌های احداث مناطق گردشگری در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: ورود و تخریب گردشگران به اراضی خصوصی باغداران بومی، اهمیت ساخت مناطق گردشگری را دو چندان میکند.

گفتنی است در این جلسه  مشکلات اجرای پروژه‌های عمرانی در استان، طرحها و پیشنهادات مربوط به برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی در زمینه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و مشاغلی خانگی در شهرستان‌های قم، کهک و جعفرآباد ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *