سون هیونگ مین: از گریه آلمانی‌ها لذت بردم!

سون هیونگ مین: از گریه آلمانی‌ها لذت بردم!

سون هیونگ مین فاش کرد که در جوانی در آلمان با نژادپرستی روبرو شده و از اینکه کره جنوبی آلمان را از جام جهانی ۲۰۱۸ حذف کرد خیلی خوشحال بود.

به گزارش سادس و به نقل از بی ساکر، سون، ۲۹ ساله، اولین فوتبالیست آسیایی شد که در فصل گذشته با ۲۳ گل کفش طلا را به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر انگلیس به دست آورد. بهترین بازیکن فوتبال کره جنوبی، بهترین گلزن آسیایی در تاریخ فوتبال  انگلیس است. 

سون گفت که خاطره انگیزترین لحظه دوران حرفه ای او پیروزی خیره کننده ۲ بر صفر کره جنوبی مقابل آلمان در چهار سال پیش بوده است، چرا که پس از پیوستن به هامبورگ در سال ۲۰۱۰ در این کشور متحمل دلیل نژادپرستی شد. 

سون که در سال ۲۰۱۳ هامبورگ را به مقصد بایر لورکوزن ترک کرد، گفت: در جوانی به آلمان نقل مکان کردم و لحظات بسیار سخت و غیرقابل تصوری را پشت سر گذاشتم. من با نژادپرستی زیادی روبرو شدم. در حالی که چنین دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشتم، افکار زیادی در ذهنم بود که باید روزی انتقام خود را بگیرم.

آلمان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی روسیه بود، اما شکست شوکه کننده مقابل کره جنوبی باعث شد که آنها در انتهای گروه خود قرار بگیرند و بسیاری از هواداران آلمانی را در ورزشگاه کازان شوکه کنند. سون که گل دوم را در وقت اضافه به ثمر رساند تا حذف زودهنگام آلمان را قطعی کند گفت:  وقتی مردم گریه می کنند، من معمولا می خواهم آنها را دلداری دهم و آنها را در آغوش بگیرم اما با تماشای گریه مردم آلمان احساس کردم که توانستم انتقام بگیرم.

سون همچنین از زمانی که در سال ۲۰۱۵ از لورکوزن به اسپرز نقل مکان کرد، در طول دوران حرفه ای خود در لیگ برتر انگلیس با نژادپرستی مواجه شده است. سال گذشته، هشت مرد متهم به نشر توئیت توهین نژادپرستانه به سون در سراسر انگلیس و ولز دستگیر شدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *