افزایش نسبی دما تا اواسط هفته آینده/ خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور و افزایش نسبی دما تا اواسط هفته آینده در نیمه شمالی ایران خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با سادس، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق استان فارس در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. دریای عمان و تنگه هرمز نیز در این مدت مواج  خواهد بود.

وی افزود: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان شرقی و آذریابجان غربی افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود همچنین طی این مدت در نیمه‌شرقی کشور، برخی نقاط استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، مرکزی و بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید و گردوخاک قابل پیش‌بینی است.

به گفته ضیاییان تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۶ تیرماه) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و با احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۱۷ تیرماه) صاف و در بعضی ساعت‌ها با احتمال وزش بادشدید و گرد و خاک با حداقل دمای  ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۶ و ۱۷ تیرماه) اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل  با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *