سپاهان در سایه حرکت می‌کند / زمان استفاده از بازیکنان آکادمی است 

سپاهان در سایه حرکت می‌کند / زمان استفاده از بازیکنان آکادمی است 

سادس/اصفهان یک کارشناس فوتبال هنر اصلی هر باشگاهی را تیم‌سازی دانست و گفت: سرمربی و کادر سپاهان هنوز شناخت کافی ندارند و مربیان و مشاوران داخلی باید برای تشکیل تیم خوب به آنان کمک کنند.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به کادر فنی خارجی سپاهان و لزوم استفاده از نظرات مشاوران و مربیان داخلی، اظهار کرد: هنر هر باشگاه و مربی در خوب بستن تیم و جذب فاکتورهای مورد نیاز است و در دنیای حرفه‌ای تیم‌سازی یک هنر است.

وی افزود: سرمربی سپاهان و کمک‌ها هنوز شناختی از فوتبال ما ندارند. نمی‌دانم چه کسی برای سپاهان بازیکن جذب می‌کند. اما با توجه به اینکه کادر فنی سپاهان خارجی شده، اگر از مربیان داخلی که به شرایط لیگ اشراف دارند کمک بگیرند، عملکرد بهتری خواهند داشت.

این پیشکسوت فوتبال تاکید کرد: سرمربی و مربیان با چند فیلم می‌توانند نظر دهند، اما در واقع نمی‌توان در جذب بازیکن خیلی زیاد از آن‌ها کمک ‌گرفت. 

کربکندی با اشاره به ورودی و خروجی‌های پر سر و صدا تیم‌های دیگر در پنجره نقل و انتقلات، یادآور شد: با توجه به نقل و انتقالات استقلال، پرسپولیس، فولاد و دیگر تیم‌ها، سپاهان کار سختی در پیش دارد. البته عموما سپاهان بی صدا و در سایه حرکت می‌کند. 

وی با تاکید بر اهمیت بازیکنان چند پستی تیم در بازی‌های فرسایشی لیگ برتر، پیشنهاد داد: با این لیگ فرسایشی باید در هر پست چند بازیکن داشته باشیم. همچنین جذب بازیکنان چندپست نیز به تیم کمک بزرگی خواهد کرد، زیرا این بازیکنان عصای دست سرمربی هستند. 

این کارشناس فوتبال در خصوص سرعت نقل و انتقالات باشگاه سپاهان، تصریح کرد: اینکه سایر تیم‌ها پر سر و صدا کار می‌کنند، دلیل بر بد عمل کردن دیگر تیم‌ها نیست. سپاهان مهره زیادی نیاز ندارد و تنها در یک یا دو پست باید جایگزینی برای بازیکنان از دست داده پیدا کند.

کربکندی ادامه داد: با کمک تماشاگران و حمایت‌های باشگاه می‌توانیم به جای پرداخت‌های سنگین برای بازیکن، فرصتی به جوانان آینده دار اصفهان بدهیم. استفاده از نیروهای آکادمی خدمت ارزشمندی به فوتبال است. 

وی اضافه کرد: تغییر سرمربی کار باشگاه را سخت کرد و برای اشراف بر تیم و نقاط ضعف و قوت زمان لازم است، اما در صورت کمک مشاوران باشگاه، می‌توانیم تیم خوبی را ببندیم.

کربکندی یادآور شد: پیش از این چند بازیکن آکادمی به تیم بزرگسالان آمدند که ضرری هم به تیم نزدند. پس باشگاه باید نیم نگاهی به تیم‌های آکادمی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سپاهان در هر پست حداقل سه بازیکن داشت و در صورت رفتن بازیکنی، باید جایگزین آن معین شود.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *